صدور مجوز ایمنی ۲۸ آسانسور!

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۸:۰۲:۵۰
کد خبر: ۹۲۱۷۵۳
صدور مجوز ایمنی ۲۸ آسانسور!
اداره استاندارد گناوه در یک سال اخیر برای ۲۸ آسانسور در این شهرستان مجوز ایمنی صادر کرده که ۹ فقره آن مربوط به ۶ ماه نخست امسال است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رئیس اداره استاندارد گناوه روز شنبه به‌مناسبت روز ملی کیفیت اظهار داشت: داشتن گواهی ایمنی از ملاک‌های لازم برای نصب آسانسور است و طبق دستورالعمل شورای عالی و سازمان‌ ملی استاندارد موظف به استانداردسازی آنها در اماکن عمومی شامل هتل‌ها و مراکز درمانی هستیم.

قدرت الله شاهین زاده افزود: بر اساس حکم صادره دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همه آسانسورهای غیراستاندارد در مراکز عمومی مهر و موم شد.

وی گفت: برخی از مدیران مجتمع‌ها و مراکز دارای آسانسور مانند مجتمع مسکونی مهر به‌دلیل رعایت نکردن موازین استاندارد مهرو موم شد که بدون‌ مجوز و خودسرانه  فک پلمب کرده‌اند.

شاهین زاده، به مدیران این مجتمع ها هشدار داد در صورت بروز هرگونه اتفاق ناگوار باید پاسخگو باشند.

وی بیان کرد: اداره استاندارد تا زمانی که این واحدها اقدام به استانداردسازی و اخذ گواهی ایمنی نکنند، فک پلمب نمی‌کند و اجازه استفاده از آن را نخواهد داد.

رئیس اداره استاندارد گناوه گفت: ۲۵۸ ملاک برای استانداردسازی آسانسورها مشخص شده که برای همگان الزام‌آور و باید رعایت شود.

وی افزود: آسانسورهای پلیس+۱۰، هتل‌های خور و  محبی و مسکن‌ مهر از اماکن عمومی هستند که به‌رغم تذکر و اخطاریه‌، مدیران آن اقدام به ایمن‌سازی نکرده‌اند.

شاهین زاده  ارتباط با کیفیت استاندارد آرد نانوایی‌های شهرستان گفت: در بازرسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره با دیگر دستگاه‌های مرتبط، آرد نانوایی‌ها مشکلی نداشت و دارای استاندارد است.

وی به فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی اداره استاندارد اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره، ارایه بسته‌های ترویجی و  بازدید دانش‌آموزان از آزمایشگاه‌های استاندارد از جمله فعالیت‌های این اداره برای ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه است.

 

 

نظر شما