استاندار کرمانشاه:

اختیارات استانی باید به شهرستان‌ها واگذار شود

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۱:۱۷:۳۹
کد خبر: ۹۲۱۷۶۷
اختیارات استانی باید به شهرستان‌ها واگذار شود
استاندار کرمانشاه با انتقاد از کاغذبازی‌های اداری گفت: به منظور کوتاه‌کردن مدت رسیدگی به پروژه‌های عمرانی و طرح‌های اقتصادی اختیارات استانی به مدیران شهرستان‌ها باید واگذار شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ «هوشنگ بازوند» روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: امروز یکی از مهمترین گلایه مدیران، نداشتن اختیارات در سطح استانی و شهرستانی است.

وی افزود: امروز اگر فردی در یک شهرستان دورافتاده قصد اجرای یک پروژه را داشته باشد به دلیل کمبود اختیارات شهرستانی مجبور است که چندین بار به مرکز استان سفر کند و همین موضوع کار او را به تاخیر می اندازد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه برخی از اختیارات استانی به شهرستان ها تفویض خواهد شد، گفت: اختیارات شورای فنی استان به فرمانداری ها و معاونان عمرانی فرمانداران واگذار می شود تا پروژه های عمرانی زودتر تعیین تکلیف شوند.

بازوند افزود: اینکه مدیران کل در برابر تفویض اختیارات به شهرستان‌ها مقاومت می‌کنند، پذیرفتنی نیست و باید هرچه سریعتر اختیارات لازم به مدیران شهرستان‌ها واگذار شود.

وی تاکید کرد: تمرکز اختیارات در مرکز استان یکی از دلایل نامناسب بودن فضای کسب و کار در کرمانشاه محسوب می شود، زیرا برای کوچکترین کار در شهرستان‌ها باید مسئولان و سرمایه گذاران به مرکز استان سفر کنند.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود به طرح های در دست اجرای سازمان آب منطقه ای اشاره کرد و گفت: سد شرفشاه شهرستان سنقروکلیایی باید تا بهمن ماه امسال به بهره بردرای برسد.

بازوند همچنین از اعلام آمادگی بخش خصوصی برای ساخت سد بیستون سخن به میان آورد و گفت: سازمان آب منطقه ای در چند روز آینده اسناد مربوط به ساخت این پروژه را برای ارائه به بخش خصوصی تکمیل کند.

وی همچنین به اعتبارات مربوط به تکمیل زیرساخت های زلزله اشاره کرد و گفت: اعتبارات مربوط به تکمیل زیرساخت های آسیب دیده در زلزله ۲۵۰ میلیارد تومان بود که از این میزان تاکنون ۱۷۵ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه به دلیل زلزله آذربایجان شرقی، احتمال کندی روند واگذاری اعتبارات وجود دارد، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی پیگیری های لازم را به منظور تخصیص ۷۵ میلیارد تومان باقی مانده داشته باشند.

بازوند همچنین اعلام کرد که ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در قالب ۴۱ پروژه به زودی به استان ابلاغ می‌شود.

وی افزود: از این میزان اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در روزهای گذشته به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اختصاص پیدا کرده است.

استاندار کرمانشاه، همچنین با بیان اینکه بودجه سال ۹۹ درحال تدوین است، گفت: دستگاه های اجرایی استان باید پیش از اینکه لایحه بودجه به مجلس برود، از طریق مذاکره با دستگاه های ملی سهم کرمانشاه را افزایش دهند.

بازوند با بیان اینکه امیدواریم سال آینده نیز جایگاه خوبی در بودجه داشته باشیم، گفت: باید از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای افزایش سهم کرمانشاه در بودجه استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به آغاز هفته وحدت اشاره کرد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید در برگزاری هرچه باشکوه تر این هفته تلاش کنند.

کل بودجه استان کرمانشاه امسال ۲ هزار و ۱۶۲ میلیارد تومان است که تاکنون بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی ابلاغ شده است.

از این مبلغ،  ۵۶۱ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات هزینه ای، ۷۹۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مربوط به اعتبارات استانی شامل ارزش افزوده، نفت و گاز و جرایم رانندگی و ۸۰۳ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات ردیف‌های متفرقه است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز