شناسایی ۱۴ ملک خطرساز در محلات شهر قزوین

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۷:۰۰:۱۳
کد خبر: ۹۲۱۷۹۸
شناسایی ۱۴ ملک خطرساز در محلات شهر قزوین
واحد اجرایی سامانه ۱۳۷ شهرداری در محلات مختلف ناحیه امامزاده حسین شهر قزوین، ۱۴ ملک خطرساز را شناسایی کرده و با صدور اخطاریه، اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مدیر منطقه یک شهرداری قزوین روز شنبه گفت: مالکان این املاک با رها کردن آنها زمینه ریزش و تخریب ملک و ایجاد خطر برای شهروندان را فراهم کرده‌اند.

وی افزود: واحد اجرایی سامانه ۱۳۷ با تخریب، نصب بلوک مفصلی، کشیدن نوار و اطلاع رسانی در این زمینه تلاش می‌کند تا جلوی بروز هرگونه حادثه و خطر را برای شهروندان بگیرد.

بهنام زاده ادامه داد: این واحد اجرایی ابتدا به مالکان این واحدها اخطار کتبی داده و بعد از نصب بنر در زمان مشخص خواستار رفع خطر می‌شود.

وی یاد آور شد: اگر مالکان برای رفع خطر اقدام نکنند خود شهرداری در این زمینه اقدام کرده و هزینه آن را از مالک دریافت می‌کند.

این مسئول اضافه کرد:در این راستا سال گذشته واحد اجرایی سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین،  ۱۷ مورد از ملک‌های خطرساز را رفع خطر کرد.

 مدیر منطقه یک شهرداری قزوین گفت: واحد اجراییات شهرداری، اصلی‌ترین واحد مقابله و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر اصولی است و باید بر اساس مقررات و ضوابط حاکم با تخلفات شامل نقض مقررات شهرداری و شهرسازی برخورد کند.

بهنام زاده با تاکید بر حساسیت و اهمیت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز شهری، گفت: در این راستا ابتدا اخطاریه مبنی بر توقف ساخت و ساز غیرمجاز یا مغایر پروانه به مالک ارسال می‌شود تا جهت ارائه مستندات قانونی و اقدامات لازم برای اصلاح مجوز به شهرداری منطقه مراجعه کند.

وی افزود: در صورت پیگیری نکردن، ظرف مدت قانونی نسبت به مهر و موم ملک اقدام می‌شود و سپس به کمسیون ماده ۱۰۰ و رفع تخلف ارجاع شده و تا زمان اخذ اصلاحیه و مجوز، ادامه کار ساختمانی متوقف می‌شود.

بهنام زاده خاطرنشان کرد: وصول مطالبات شهرداری، اطلاع رسانی و پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، اجرای ضوابط قانونی صدور اخطاریه و تشکیل پرونده جهت تخلفات ساختمانی، جمع آوری ابزار و مصالح پای کار ساخت و سازهای غیر مجاز، ممانعت از خط کشی در اراضی دارای کاربری غیر مسکونی و فاقد طرح شهرسازی، توقیف و تعطیل کار ساخت و سازهای غیرمجاز و پلمب آنها، تنظیم لوایح و ارسال آنها به کمسیون ماده ۱۰۰ و اجرای احکام صادره و همچنین بازدید و گشت زنی مستمر در سطح شهر جهت ممانعت از ساخت و سازهای غیرمجاز از وظایف واحد اجراییات شهرداری است.

وی با اشاره به برخورد جدی و قاطع با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در سطح منطقه یک شهرداری، از کاهش چشمگیر این تخلفات در سال جاری خبر داد و گفت: این منطقه جزو پیشتازان مقابله با تخلفات ساخت و ساز در سطح شهرداری قزوین بوده و مانع از گسترش مرزهای شهری خارج از محدوده معین شده است.

بهنام زاده خاطرنشان کرد: بیشتر تخلفات ساختمانی منطقه یک، مربوط به ساخت و سازهای بدون پروانه است که این واحد با جلوگیری و توقف عملیات مانع از ادامه کار آنها شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز