مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

لرستان مهد هنر و مهد موسیقی است / موسیقی لرستان ابتذال پذیر نیست

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۲:۰۵:۵۳
کد خبر: ۹۲۱۸۱۲
لرستان مهد هنر و مهد موسیقی است / موسیقی لرستان ابتذال پذیر نیست
احمد حسین فتایی گفت: موسیقی لرستان یک سرمایه اجتماعی ارزشمند و عامل وحدت و اتحاد است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛فتایی  در آیین اختتامیه جشنواره منطقه ای موسیقی "آوای ارادت" و تجلیل از استاد بهمن اسکینی، ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت، ولادت پیامبر اکرم(ص) و همچنین سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) ،اظهار کرد: لرستان مهد هنر و مهد موسیقی است و جای جای آیین و رسوم مردم این استان از سور تا سوگ، محل و فرصتی برای خلق قطعات ماندگاری موسیقی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  لرستان با تاکید بر اینکه موسیقی لرستان ابتذال پذیر نیست، افزود: موسیقی یک سرمایه اجتماعی ارزشمند در لرستان و عامل وحدت و اتحاد است و قطعات ماندگار موسیقی لرستان با محوریت دفاع مقدس به خوبی این مدعا را تایید می کند.

او  تصریح کرد: هنر مخلوق هنرمند است و هنرمند زمانی که دست به خلق اثر می زند، آنچه در وجودش به ودیعه نهاده شده، یعنی خلق کردن را به منصه ظهور می رساند و اینگونه است که یک اثر هنری را آفرینش هنری می خوانند.

فتایی سپس ضمن تشکر از انجمن موسیقی استان ،خاطر نشان کرد: این جشنواره فرصتی مغتنم برای نشان دادن ارادت هنرمندان موسیقی به خصوص موسیقی لرستان به ساحت نورانی امام هشتم(ع) است و برگزاری اینگونه رویدادها علاوه بر جنبه هنری آن با هدف ترویج سیره علمی و عملی ائمه اطهار به خصوص امام رضا(ع) صورت می پذیرد.

اوهمچنین با اشاره به آیین تجلیل از استاد بهمن اسکینی، گفت: این هنرمند پیشکسوت از ارادتمندان واقعی امام رضا (ع) است که قطعه ماندگاری به همین نام را از خود به یادگار گذاشته است.

فتایی گفت: بنا بر وظیفه ای که داریم، در طول چند سال گذشته تجلیل از هنرمندان استان را به خوبی دنبال و اجرا کرده ایم و تلاش داریم تا در قالب برنامه های شاخص فرهنگی و هنری از چهره های ماندگار و هنرمندان پیشکسوت استان تجلیل به عمل آوریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز