مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی لرستان:

ثبت تعداد ۵ هزار و ۲۸۷ دادخواست کارگری /سازش ۵۴ درصد از دعاوی کارگری و کارفرمایی در استان

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۲:۵۴:۱۴
کد خبر: ۹۲۱۸۶۵
ثبت تعداد ۵ هزار و ۲۸۷ دادخواست کارگری  /سازش  ۵۴ درصد از دعاوی کارگری و کارفرمایی در استان
علی آشتاب گفت: 54 درصد از دعاوی کارگری و کارفرمایی لرستان طی سال جاری منجر به سازش شد.
به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ آشتاب روز شنبه در جمع خبرنگاران  با اشاره به آمار دادخواست‌های ارائه شده در حوزه روابط کار، اظهارکرد: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد 5 هزار و 287 دادخواست کارگری در این اداره کل به ثبت رسیده ، که تعداد، 4 هزار و 10 پرونده منجر به صدور رأی شده است.

او ضمن اشاره  به نقش شوراهای سازش در کاهش شکایات ،افزود: شوراهای سازش به منظور حل و فصل دعاوی، قبل از طرح در مراجع حل اختلاف به پرونده ها رسیدگی می کنند و در سال جاری 2 هزار 554 پرونده در این شوراها مطرح و 54 درصد از آنها به سازش منتهی شده است.

آشتاب با بیان اینکه مراجع حل اختلاف به منظور رسیدگی به اختلافات فردی بین کارفرما وکارگر که ناشی از اجرای مقررات قانون کار وسایر مقررات تبعی، موافقتنامه های کارگری و یا پیمانهای دسته جمعی میباشد، تشکیل شده اند،تصریح کرد : در راستای اجرایی نمودن این قانون، اداره روابط کار استان لرستان با18 هیات تشخیص و 11 هیات حل اختلاف فعالیت میکند.

او خاطر نشان کرد :ایجاد امنیت شغلی و اشتغال پایدار در گرو حفظ بنگاه های اقتصادی و حمایت از تولید است و مراجع حل اختلاف مصداق بارز سه جانبه گرایی بوده و در این راستا دولت می بایست نقش سیاست گذاری, نظارت و حمایت قانونی را ایفا نماید و فضای کسب و کار با مشارکت و همدلی کارگران و کارفرمایان از هرگونه بحران و تشنج دور نگه داشته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز