رییس انجمن موسیقی لرستان:

ایجاد فضای شور و نشاط در جامعه، در دستور کار انجمن موسیقی لرستان است

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۱۲:۱۲:۴۹
کد خبر: ۹۲۲۳۴۳
ایجاد فضای شور و نشاط در جامعه، در دستور کار  انجمن موسیقی لرستان است
امین عباسیان گفت: یکی از اهداف بلند مدت انجمن موسیقی لرستان، برگزاری آئین بزرگداشت هنرمندان پیشکسوتی است که عموم مردم با آثار آنان خاطره دارند .

 به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ عباسیان در گفت وگو با رسانه ها ضمن اشاره به بزرگداشت استاد بهمن اسکینی در آئین اختتامیه «جشنواره منطقه ای آوای ارادت» که در خرم آباد برگزار شده بود،اظهار کرد: جشنواره منطقه ای آوای ارادت از سری برنامه های هجدهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) به همت انجمن موسیقی لرستان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بنیاد رضوی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن موسیقی ایران، دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان، موسسه افلاک اندیشان آینده سبز و با حضور هنرمندان استان های چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، مرکزی و لرستان برگزار شد.

اوبا بیان اینکه ایجاد فضای شور و نشاط در جامعه، در دستور کار و مورد تاکید انجمن موسیقی لرستان است، افزود:  برگزاری جشنواره آوای ارادت و جشنواره های مشابه، اقدامی در راستای تقویت این فضا در میان آحاد مختلف جامعه لرستانی است.

 عباسیان تصریح کرد: یکی از اهداف بلند مدت انجمن موسیقی لرستان، برگزاری آئین بزرگداشت هنرمندان پیشکسوتی است که عموم مردم با آثار آنان خاطره دارند همچنان که طی سنوات گذشته تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم و مفتخریم که برای نخستین بار از هنرمندان پیشکسوت استان در زمان حیات ایشان تقدیر و قدردانی بعمل آورده ایم. لذا از پروردگار منان برای برگزاری آئین بزرگداشت سایر هنرمندان عرصه موسیقی این استان توان و انرژی کافی را خواستارم.

او خاطر نشان کرد: گرامیداشت مقام هنری استاد بهمن اسکینی، اتفاق مبارکی بود که در آئین اختتامیه جشنواره ارادت صورت گرفت، چرا که ایشان از هنرمندان پیشکسوت موسیقی لرستان و از ارادتمندان حضرت ثامن الاحجج هستند و متناسب با سیاست های جشنواره نیز اثری با عنوان «امام رضا(ع)» دارند که در جشنواره ملی رضوی هم حائز رتبه شده است.

رئیس انجمن موسیقی لرستان گفت: تجلیل از مقام هنرمند در واقع تجلیل از مقام هنر است از طرفی همراهی اساتید برجسته استان در این نوع از مراسم ها باعث دلگرمی ما می شود و خدا را شاکریم که استقبال چشمگیر مردم ولایتمدار و هنردوست لرستانی از مقام هنرمندان همیشه پر شور بوده و هست.

او تصریح کرد: استاد بهمن اسکینی با بیش از نیم قرن سابقه درخشان در کارنامه موسیقیایی اش دو خصیصه مهم دارند، یکی سلامت صدای ایشان است که بعد از گذشت سال های متمادی هنوز همان صلابت و قدرت حنجره را حفظ نموده که قطعا با اجرای امشب همگی شما را به وجد می آورد و دیگری اخلاق ایشان است که می بایست چراغ راه زندگی همه ما باشد چرا که اخلاق، انسانیت و شخصیت یک هنرمند بیش از هنر او ارزش دارد  و یک هنرمند با داشتن این ویژگی ها نیمی از مسیر هنر در حوزه فرهنگسازی را طی کرده است. هر چند گاها شاهد بی مهری برخی از هنرمندان نسبت به هم نوعانشان هستیم که این مساله اصلا خوشآیند نیست. واقعیت امر این است هنر زمانی در جامعه تأثیرگذار است که زاییده انسجام هنرمندان باشد.

عباسیان گفت: خوشبختانه هنرمندان شرکت کننده در جشنواره آوای ارادت، آثار مذهبی خود را به زیبایی اجرا کردند و حضور چشمگیر مردم باعث شد تا ما دلگرم‌تر از گذشته برای برگزاری چنین جشنواره هایی برنامه ریزی کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز