مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان :

جشمواره بین المللی اقوام به عنوان برند گلستان ثبت شده است/ برگزاری جشن ثبت جنگل های هیرکانی در استان

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۱۴:۱۹:۴۲
کد خبر: ۹۲۲۴۶۳
جشمواره بین المللی اقوام به عنوان برند گلستان ثبت شده است/ برگزاری جشن ثبت جنگل های هیرکانی در استان
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان ضمن بیان اینکه جشنواره بین المللی اقوام به عنوان برند گلستان در کشور ثبت شده است، گفت: جشن ثبت جنگل های هیرکانی با حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری 14 آذر در النگدره برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری برنا گلستان؛ ابراهیم کریمی در نشست خبری در رابطه با برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی اقوام در گلستان اظهار کرد: جشنواره بین المللی اقوام از ۲۱ تا ۲۴ آبان در گرگان و ۲۶ تا ۲۹ آبان در گنبدکاووس برگزار می شود.

وی افزود: اجلاس راهنمایان گردشگری کشور در گرگان در راستای توجه به موضوع گردشگری و معرفی و جذب گردشگر در گلستان طی جشنواره ؛ برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: حدود 20 سفیر از کشور های بولیوی، آذربایجان، رومانی، تاجیکستان فیلیپین، لبنان ،فلسطین، بلاروس، پاکستان، سنگال، عراق، چین، قزاقستان، ازبکستان، افغانستان و ترکمنستان برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کرده اند.

وی اضافه کرد: بازدید سفرا از ظرفیت های گردشگری استان و دیدار با بازرگانان و تجار استان با هماهنگی اتاق بازرگانی، ملاقات با مقامات عالی استان و جلسه کاری با اعضای شورای شهر و شهرداری گرگان جزو برنامه های پیش بینی شده  برای سفیران حاضر در این جشنواره است.

کریمی بیان داشت: در بخش عشایری جشنواره بین المللی اقوام 24 سیاه چادر از استان های مختلف برپا خواهد شد.

وی در رابطه با بخش روستایی جشنواره بیان داشت: هدف ما معرفی روستاهای گردشگری استان با رویکرد بومگردی می باشد و روستاهای غرب و مرکز استان در گرگان و روستاهای شرق استان در جشنواره گنبد معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه 20 گروه موسیقی مختلف از سراسر کشور برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کرده اند افزود: در بخش سوغات تمامی استان ها و در بخش صنایع دستی 27 استان در جشنواره حضور می یابند.

کریمی یادآور شد: 1000 میهمان از سراسر کشور طی 9 روز در استان اقامت دارند.

وی در خصوص ثبت جنگل های هیرکانی بیان داشت: 14 آذر ماه جشن ثبت جنگل های هیرکانی با حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در النگدره برگزار می شود  و ظرفیت های گیاهی، جانوری و گردشگری این سرمایه جهانی در معرض نمایش در خواهد آمد.

جشنواره بین المللی اقوام کارکرد های متفاوتی دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان  در رابطه با کارکرد نمایشگاه عنوان کرد: بخش های مختلف جشنواره کارکرد های متفاوتی دارد و نمایشگاه بین المللی اقوام پرفروش ترین نمایشگاه برای هنرمندان صنایع دستی است و فرصت مناسبی برای فروش صنایع دستی استان های مختلف می باشد.

وی گفت: 67  نفر ازهنرمندان استان های دیگر و 80 نفر از هنرمندان صنایع دستی استان در این نمایشگاه حضور دارند.

کریمی یادآور شد: هزینه برگزاری این جشنواره سال گذشته ۷۰۰ میلیون تومان بود و ما تلاش خواهیم کرد با مدیریت منابع این هزینه افزایش نیابد.

کریمی در رابطه با کارکرد بخش موسیقی جشنواره بیان داشت: تزریق و ایجاد نشاط اجتماعی به جامعه از جمله کارکرد های بخش موسیقی جشنواره است.

وی افزود: در این دوره  تنها رسانه های استانی و همچنین 6 شبکه تلویزیونی خارجی جهت پوشش خبری در این جشنواره حضور دارند.

کریمی خاطرنشان کرد: جشنواره بین المللی اقوام به عنوان برند گلستان در کشور ثبت شده است.

وی تاکید کرد: به دلیل ارتباطات بین المللی اجازه ورود افراد از کشور های مختلف را نداریم اما ما آمادگی لازم برای حضور کشور های مختلف را داشتیم.

خبرنگار:علی اصغر سلیمانی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز