رشد قارچ گونه بیلبوردهای تبلیغاتی در مبدا ورودی جویبار

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۱۵:۵۵:۵۰
کد خبر: ۹۲۲۵۳۰
رشد قارچ گونه بیلبوردهای تبلیغاتی در مبدا ورودی جویبار
بیلبوردهای تبلیغاتی در مبدا ورودی جویبار رشد قارچ گونه‌ای یافته به طوری‌که دردسرساز شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از جویبار؛ ورودی هر شهر می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری بالایی در معرفی صحیح آن شهر، جاذبه‌های گردشگری و شناسایی مفاخر و مشاهیر آن و همچنین عرض خیرمقدم به مسافرین و رهگذران داشته باشد.

ورودی شهر به عنوان پیشانی آن مورد توجه و دقت مسافران و رهگذران است که باید نسبت به زیباسازی و بهسازی آن اقدامات اساسی صورت گیرد بنابراین ورودی هر شهر باید طبق ضوابط شهری به گونه‌ای طراحی شود که با جذابیت تمام نشان دهنده ویژگی‌های آن شهر باشد. اما متاسفانه این امر مهم چند سالی است در جویبار به ورطه فراموشی سپرده شده است.

در بدو ورودی‌ شهرستان جویبار ناگهان با تصاویری نظیر مراکز خرید ضایعات، تعمیرگاه‌های خودرو، انبارها و گاراژها، مواجه می‌شوید که نه تنها نشانی از هویت شهری ندارد بلکه تاثیر ناخوشایندی در ذهن بیننده ایجاد می‌کند.

از جمله عوامل دیگر ضد منظرآرایی در مسیرهای ورودی جویبار می‌توان به نصب تابلوهای تبلیغاتی، دستفروشی و ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه اشاره کرد که در بسیاری از شهرهای دیگر با برخورد جدی سازمان راهداری و تخریب سازه‌های غیرمجاز، جمع‌آوری دست‌فروشان و تخریب تابلوهای غیرمجاز توسط نهادهای مربوطه مواجه شده است.

نصب بی رویه و رشد قارچ گونه تابلوهای تبلیغاتی در ورودی شهر جویبار می‌تواند معضلات فراوانی به همراه دارد.

 از بعد زیبایی شناسی، ضد منظرآرایی است و نمای زشتی به چشم‌انداز ورودی شهر می‌دهد و نمای زیبای درختان دو طرف خیابان را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

از طرف دیگر این بیلبوردها موجب  کاهش تمرکز راننده و افزایش خطر شده و حتی موجب کاهش اثرپذیری و اطاعت پذیری نسبت به تابلوهای راهنمایی و رانندگی می‌شود.

همکاری مسئولان شهری جهت ساماندهی مشکلات شهرستان می‌تواند هویت، فرهنگ و تاریخ شهرستان را با کمترین هزینه به کسانی که وارد جویبار می‌شوند معرفی کند. ورودی هر شهر به عنوان اولین و آخرین سکانس پیش‌روی مخاطب با هر شهر است که به نوعی فرهنگ و هویت ملی مردم را به نمایش می‌گذارد.

 بنابراین توجه مسئولان ذیربط نسبت به ورودی‌ها و تدوین راهکارهایی برای زنده کردن مفهوم ورود به شهر ضروری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز