تحصیل ۱۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه ارومیه

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۰۶:۳۴:۱۶
کد خبر: ۹۲۳۱۴۸
تحصیل ۱۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه ارومیه
مدیر دفتر روابط بین‌الملل دانشگاه ارومیه از تحصیل ۱۵۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۱۶ نفر در مقطع ارشد، ۲۳ نفر در مقطع دکتری تخصصی و ۱۱ نفر در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، جواد غلامی با اشاره به جذب ۱۰۰ دانشجوی خارجی در نیم سال اول سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در دانشگاه ارومیه، افزود: حدود ۸۰ درصد دانشجویان خارجی دانشگاه ارومیه در مقطع ارشد، ۱۵ درصد در مقطع دکتری و پنج درصد در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد دانشجویان خارجی را آقایان و ۲۰ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: با توجه به وجود اشتراکات فرهنگی و تاریخی و همچنین نزدیکی مسافت، بیشتر دانشجویان خارجی این دانشگاه از عراق و تعداد کمی نیز از کشورهای ترکیه و افغانستان هستند.

مدیر دفتر روابط بین‌الملل دانشگاه ارومیه ادامه داد: البته دانشگاه ارومیه از ادامه تحصیل دانشجویان دیگر کشورها به ویژه از کشورهای آذربایجان، تاجیکستان، ترکمنستان، پاکستان، سوریه، لبنان، کویت و دیگر کشورهای منطقه استقبال می‌کند و درصدد هستیم که با معرفی بهتر قابلیت‌های دانشگاه ارومیه در این مناطق، در آینده از این کشورها نیز جذب دانشجو داشته باشیم.

افزایش چشمگیر پذیرش دانشجویان خارجی از سال گذشته

غلامی اولین پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه ارومیه را مربوط به ۱۲ سال پیش دانست و گفت: در سال‌های اولیه تعداد کمی دانشجوی خارجی را پذیرش کردیم اما به صورت منظم و منسجم از سال گذشته تعداد این دانشجویان افزایش چشمگیری یافته است؛ به گونه‌ای که در ترم تحصیلی گذشته کلاس‌های مجزایی را برای آنان در پردیس شهر دانشگاه ارومیه تشکیل دادیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز