معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی لرستان:

پرداخت ۴۲ میلیارد تومان به ۱۰ هزار و ۱۳۹ کشاورز خسارت دیده از سیل

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۲:۰۸:۰۸
کد خبر: ۹۲۳۴۶۹
پرداخت ۴۲ میلیارد تومان به  ۱۰ هزار و ۱۳۹  کشاورز خسارت دیده  از سیل
نامدار صیادی گفت: تاکنون به تعداد ۱۰ هزار و ۱۳۹ نفر از خسارت دیدگان از سیل فروردین ماه سال جاری مبلغ ۴۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ صیادی در گفت وگو با خبرنگاران ، اظهار کرد : در پی وقوع سیل فروردین ماه سال جاری برای تعداد ۳۰ هزار و ۸۰۸ نفر پرونده خسارت سیل تشکیل شده و برای این تعداد مبلغ ۱۲۵ میلیارد تومان مبلغ بلاعوض در نظر گرفته شده است.

اوافزود : یکی از دلایلی که باعث کندی روند پرداخت خسارات به کشاورزان شد، ورود پژوهشگاه فضایی بود که علیرغم اینکه دقت کار را مقداری افزایش داد ولی در تاخیر پرداخت ها نقش اول را داشته است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی  لرستان تصریح کرد:  حدود ۲۰ روز می شود که پژوهشگاه فضایی تمامی پرونده هایی را که می بایست تأیید کند را به ما اعلام کرده و همکاران ما این پرونده‌ها را از سامانه استخراج و با عنایت به اینکه حجم کار یک حجم بالایی است طبیعی است که روند پرداخت تاخیر داشته باشد.

اوبه پرداخت خسارات کشاورزان خسارت دیده از سیل در شهرستان پلدختر اشاره کرد و گفت:  تا به امروز مبلغ  ۵/۶ میلیارد تومان برای ۱۳۰۰ نفر دستور پرداخت از سامانه دریافت نموده ایم که طی یکی ، دو روز آینده این مبلغ به حساب کشاورزان واریز خواهد شد و همچنین کشاورزانی که برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت به بانک‌های عامل معرفی نموده ایم طی تماس بانک های عامل با خسارت دیدگان در کوتاه ترین زمان ممکن تسهیلات به کشاورزان و دامداران خسارت‌دیده پرداخت خواهد شد.

صیادی  ادامه داد: روند پرداخت خسارت ناشی از سیل در شهرستان پلدختر نسبت به سایر شهرستان ها تاخیر بیشتری داشته است و علت این تاخیر این است که در این شهرستان مجموعه‌ای از خسارات را داشته ایم و به محض تعیین تکلیف مجموعه خسارات زراعی ، باغی و دامی مخصوص یک فرد که دارای کد ردیابی واحد است  پرداختنی انجام خواهد شد.

او به نحوه پرداخت خسارت آبزی پروران استان لرستان اشاره کرد ویادآورشد: تمامی پرونده هایی که در مورد تایید کارگروه استانی و شهرستانی بوده موضوع پرداخت خسارات آن انجام شده و طی این هفته و هفته آینده مبلغ بلاعوض تصویب شده به حساب آبزی پروران خسارت دیده از سیل واریز خواهد شد، لذا شایسته است از مراجعه حضوری به ستاد سیل استان  خودداری نمایند.

صیادی خاطر نشان کرد:  از تمامی خسارت دیدگان خصوصاً مردم نجیب و شریف شهرستان پلدختر تقاضا داریم از مراجعه حضوری به ستاد سازمان و شهرستان‌ها برای پیگیری روند پرداخت خسارات جداً خودداری نمایند چرا که مراجعه حضوری آنان باعث کندی انجام کار توسط همکاران ما خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز