رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان خبر داد:

گذشتن حجم صادرات ایران به عمان از ۷۲۸ میلیون دلار

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۲۰:۰۰:۵۱
کد خبر: ۹۲۳۵۳۶
گذشتن حجم صادرات ایران به عمان از ۷۲۸ میلیون دلار
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: حجم صادرات ایران به عمان از سقف ۱۴۶ میلیون دلار قبلی به ۷۲۸ میلیون دلار در سال ۹۷ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محسن ضرابی روز سه‌شنبه در نشست مشترک فعالان اقتصادی استان اردبیل با سفیر عمان گفت: قرار بر این است با تلاش اتاق مشترک بازرگانی مراودات اقتصادی و تجاری بین ۲ کشور بیش از گذشته افزایش یابد.

وی با اینکه نقشه راه توسعه تجارت بین ۲ کشور در سال ۹۲ تدوین شده است، اضافه کرد: این نقشه زمینه گسترش روابط  اقتصادی را فراهم کرده بطوریکه هم اکنون روادید عمان با هزینه کم و با سرعت بالاتری برای تجار ایرانی صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: در سایه این نقشه راه خط مستقیم کشتیرانی بین بنادر ایران و عمان و خط هوایی مستقیم بین تعدادی از شهرهای دو کشور برقرار است.

ضرابی گفت: میزان واردات ایران از عمان هم از  ۷۵ میلیون دلار در سال ۹۲  به سقف ۴۳۳ میلیون دلار در سال ۹۷ رسیده  که در مجموع حجم تجارت دو کشور را  به یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار رسانده است. 

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان  ادامه داد: روابط سیاسی عمان با کشورهای مختلف دنیا مطلوب بوده و این کشور  پایگاه خوبی برای صادرات مجدد کالا است و به اعتقاد من عمان به دلیل عضویت در سازمان جهانی تجارت و داشتن موافقت‌نامه تجارت آزاد با بسیاری از کشورهایی که به دلیل سیاسی قادر به ارتباط با آنها نیستیم می‌تواند محل خوبی برای صادرات مجدد کالاهای ایرانی به بازارهای مختلف دنیا باشد.

وی گفت: برای ورود به این بازار بهترین راه حضور در هشت نمایشگاه تخصصی است که با تلاش دولت عمان برگزار می‌شود و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این کشور را مهیا می‌کند.

در این نشست زمینه‌های همکاری اقتصادی و بازرگانی استان اردبیل و عمان بررسی شد.

 

نظر شما