استاندار در شورای اداری تاکید کرد:

قدردانی استاندار از زحمات قوه قضاییه در خراسان جنوبی / اولویت استان توسعه زیرساخت هاست / وظیفه ما زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخاباتی سالم فراهم کنیم

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۴:۲۵:۴۳
کد خبر: ۹۲۳۵۵۰
قدردانی استاندار از زحمات قوه قضاییه در خراسان جنوبی / اولویت استان توسعه زیرساخت هاست / وظیفه ما زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخاباتی سالم فراهم کنیم
معتمدیان بیان کرد: ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۰ آذرماه امسال آغاز می‌شود و به عنوان مجری انتخابات نظارت خواهیم کرد تا به بهترین وجه برگزار شود. استاندار خراسان جنوبی افزود: : مسئولیت ما این است تا بتوانیم زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنیم همچنین رقابت سالمی بین افرادی که از فیلترهای نظارتی عبور می‌کنند، ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری برنا برنا خراسان جنوبی، نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی با حضور حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی‌ مقدم رئیس دیوان عالی کشور برگزار شد.

 محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی، با اشاره به لزوم حمایت دستگاه قضا از سرمایه‌گذاران افزود: برنامه‌های بسیار خوبی در مدت کوتاه حضور رئیس کل دادگستری استان برای واحدهای تولیدی مشکل‌دار انجام شده است.

وی گفت: به دلیل چالش‌هایی که در بخش اقتصاد کشور به وجود آمد، برخی واحدهای تولیدی استان نیز دچار مشکل شدند و در سال رونق تولید ورود دستگاه قضا و حمایت از این بخش بدون شک سبب رونق تولید می‌شود.

وی در ادامه سخنانش گفت: خراسان جنوبی به دلیل گستردگی و پراکندگی عقب افتادگی‌هایی قبل و بعد از استان شدن داشته و علیرغم تلاش‌ها و اقدامات زیادی که انجام شده اما هنوز با مشکلاتی مواجه است و نیازمند بسیج همه امکانات و ظرفیت‌ها برای توسعه استان هستیم.

معتمدیان افزود: خراسان جنوبی دارای مردمانی متدین، ولایتمدار و همراه با انقلاب و نظام است که شایسته خدمت هستند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر برنامه‌های متعددی در بخش توسعه عمران و زیرساخت‌های استان دنبال می‌کنیم و یکی از ویژگی‌های استان تعامل و همکاری بین بخش‌های مختلف، دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی، انتظامی، بخش‌های حاکمیتی به ویژه دستگاه قضا است که سبب شده شاهد جهش در توسعه استان باشیم.

مقام عالی دولت در استان امنیت را یکی از مهمترین زمینه‌های توسعه هر منطقه دانست و گفت: با توجه به اینکه استان مرزی هستیم و کانون ناامن و با بحران در همسایگی ما قرار دارد اما با تلاش مقتدارنه نیروهای نظامی و انتظامی، ارتش و مرزبانی و اطلاعات ادعا می‌کنیم یکی از امن‌ترین استان‌های کشور هستیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه زیادی در استان مرزی خراسان جنوبی وجود دارد که باید بالفعل شود و یکی از ظرفیت‌ها وجود ۴۰ نوع ماده معدنی و تولید ۷۵ درصد ذخایر زغالسنگ کشور در استان است.

معتمدیان گفت: معادن زیادی فلزی و غیرفلزی از طلا و مس، روی تا زغالسنگ در استان فعال است اما به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در فراوری مواد معدنی شاید عواید زیادی برای استان ندارد.

استاندار خراسان جنوبی وجود محصولات استراتژیک و داروهای گیاهی و دارابودن رتبه‌های جهانی در تولید آن را از دیگر پتانسیل‌های استان دانست و اظهار داشت: در این بخش نیز علیرغم همه تلاش‌ها و بسترهای مناسبی که فراهم است اما فواید و عواید این محصولات برای کشاورزان کم و بیشتر برای دلالان است لذا یکی از جهت‌گیری‌ها تلاش در جهت فراوری محصولات و افزایش درآمد کشاورزان است.

معتمدیان یادآور شد: با تلاش روستاییان و عشایر خراسان جنوبی بیش از ۴۰ نوع محصول صنایع دستی در استان تولید می‌شود که نیازمند حمایت در زمینه ایجاد بازار فروش است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های حمل و نقل استان گفت: در زمینه رسیدگی به جاده‌ها به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم، تحرکات خوبی در استان آغاز و امسال جزو محدود سال‌هایی است که تخصیص‌های ۱۰۰ درصدی گرفته شده است.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی افزود: در بخش راه آهن امسال نخستین بار در استان عملیات اجرایی قطعه ۱۶ راه آهن بیرجند - یونسی آغاز شد و امید است به سرعت سایر قطعات نیز عملیاتی و اجرایی شود.

وی با اشاره به برنامه ایجاد یک هزار هکتار گلخانه تا پایان دولت و تبدیل استان به هاب منطقه‌ای شتر گفت: خراسان جنوبی دومین استان از نظر جمعیت شتر است که این طرح تاثیر زیادی بر توانمندسازی روستاییان خواهد داشت و زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر نیز در استان فراهم خواهد شد.

معتمدیان به لزوم استفاده از فرصت‌های مرز در این استان اشاره کرد و گفت: در بحث صادرات از ظرفیت مرز به خوبی استفاده کرده‌ایم و افزایش صادرات سوخت مرزنشینان را داشتیم.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما نگهداشت جمعیت در مناطق روستایی مرزی است اظهار داشت: با بسته شدن مرزها در برخی از مقاطع شاهد مهاجرت مرزنشینان بودیم که در این زمینه در سطح کشور بالاترین پرداخت یارانه به مرزنشینان را داریم و در هر مرحله ۷۱۴ هزار تومان به مرزنشینان پرداخت می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی احداث ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی محرومان توسط بنیاد مسکن و کمیته امداد، اجرای طرح‌های آبخیزداری و اجرای سامانه‌های نوین آبیاری را از دیگر برنامه‌های استان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۵۰۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود که با اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تا پایان دولت تمامی مجتمع‌های آبرسانی روستایی تکمیل و مشکل روستاییان حل خواهد شد.

معتمدیان همچنین برگزاری انتخابات سالم و ایجاد امنیت در بخش‌های متعلق به دولت را از برنامه‌ها و سیاست‌های مهم استان اعلام کرد و افزود: تاکید بر این است تا در چارچوب قانون سیاست‌های نظام را در این مقطع حساس دنبال کنیم.

وی بیان کرد: ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۰ آذرماه امسال آغاز می‌شود و به عنوان مجری انتخابات نظارت خواهیم کرد تا به بهترین وجه برگزار شود. استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: مسئولیت ما این است تا بتوانیم زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنیم همچنین رقابت سالمی بین افرادی که از فیلترهای نظارتی عبور می‌کنند، ایجاد شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز