حجت‌ الاسلام سید احمد مرتضوی‌ مقدم :

مدیران لاابالی یا بی‌تفاوت به درد نظام جمهوری اسلامی نمی‌خورند / بی‌توجهی به حقوق مردم و بی‌حوصله‌گی را از جمله نشانه‌های مدیران لاابالی است

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۴:۲۵:۵۹
کد خبر: ۹۲۳۵۵۶
مدیران لاابالی یا بی‌تفاوت به درد نظام جمهوری اسلامی نمی‌خورند / بی‌توجهی به حقوق مردم و بی‌حوصله‌گی را از جمله نشانه‌های مدیران لاابالی است
رئیس دیوانعالی کشور در نشست شورای اداری گفت: مدیران لاابالی یا بی‌تفاوت به درد نظام جمهوری اسلامی نمی‌خورند و این گونه مدیران باید تصفیه و تصحیح شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،  نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی با حضور حجت‌ الاسلام سید احمد مرتضوی‌ مقدم رئیس دیوانعالی کشور به ریاست محمدصادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی برگزار شد. 

حجت‌ الاسلام سید احمد مرتضوی‌ مقدم  رئیس دیوانعالی کشور بر لزوم فسادزدایی در دستگاه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: در این زمینه دو وظیفه مهم برعهده داریم که یک وظیفه ما پایین کشیدن گردن کلفت‌های کلان کشور است و در این زمینه دستگاه قضا قدم‌های خوبی برداشته است که مردم نیز امیدوار شده‌اند.

وی گفت: همچنین تاخیر در رسیدگی و خدمت به مردم سبب رشوه دادن می‌شود لذا یکی از اقدامات مهمی که باید در ادارات مختلف در دستور کار قرار بگیرد، ریشه کن کردن زمینه‌های فساد است.

وی اظهار داشت: در وهله نخست به مدیرانی که زمینه فساد را ایجاد می‌کنند باید تذکر داد و در صورت عدم اصلاح، وی باید از دستگاه اجرایی اخراج شود چون این حرکات و رفتارها زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.

رئیس دیوان عالی کشور تاکید کرد: اگر عملکرد ما درست باشد و مدیران به وظایف شرعی و قانونی خود به درستی عمل کنند در ادارات شاهد فساد نخواهیم بود.

وی افزود: بسیاری از مردم که در دستگاه‌های اجرایی به دنبال وکیل هستند به این خاطر است که کارشان در موعد مقرر انجام نمی‌شود اما خراسان جنوبی از این بابت استان نمونه است.

مرتضوی‌ مقدم با تاکید بر اینکه عوامل مانع کار سریع در ادارات باید برداشته شود گفت: از این طریق خدمت‌رسانی به مردم سریع و به موقع انجام و جلوی هرگونه فساد اداری نیز گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: در کشور هر فردی می‌خواهد کاری انجام دهد ابتدا به دنبال آشنا در دستگاه‌های اجرایی است که خود زمینه‌ساز فساد است و چون کارش با تاخیر انجام می‌شود به دنبال راهی در تسریع خدمت است.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: دستگاه قضا فسادزدایی را ابتدا از خود آغاز کرد و هر قاضی متخلف را بدون اغماض کنار می‌گذارد لذا مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید ابتدا از خود آغاز کنند.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید سختگیری‌های بی‌مورد را حذف کنند و جایی که احساس می‌کنند کار قانونی برای خدمت به جامعه است سختگیری‌هایی از قبیل ماده، دستورالعمل و آیین نامه‌ها را کنار بگذارند.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: مدیران بایستی از راهکارها، ابتکار و هنر خود در تسریع امور قانونی استفاده کنند نه اینکه جلوی غلتک انقلاب و نظام چوب بگذارند.

وی بیان کرد: همیشه نزدیک انتخابات شاید عده‌ای حرکاتی برای جلب توجه رو کنند اما این درست نیست و باید همیشه خدمت‌گذار مردم باشند.

حجت‌ الاسلام مرتضوی‌ مقدم گفت: تعامل بین دستگاه‌های اجرایی به معنای برد برد نیست که دستگاهی کاری را انجام دهد و در قبال آن کاری از آن دستگاه انجام شود بلکه تعامل به معنای تمکین از قانون است.

وی تصریح کرد: به اسم تعامل نباید در ادارات کار خلاف قانون انجام شود بلکه مقاومت در مقابل قانون صحیح نیست و ضد تعامل است.

رئیس دیوان عالی کشور اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران، احقاق حقوق مردم، انجام طرح‌های مفید برای جامعه را نوعی تعامل دانست و گفت: برای انجام امور مردم باید دستگاه‌ها نسبت به یکدیگر گذشت داشته باشند تا کار مردم انجام شود.

وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص رونق تولید نادیده گرفته شود بلکه باید حمایت از سرمایه‌گذار در اولویت قرار بگیرد.

مرتضوی‌ مقدم بیان کرد: باید سرمایه‌گذاری که پول و کار مشروع و قانونی دارد از ابتدا تا انتها مورد حمایت قرار گیرد و به او تضمین داده شود. رئیس دیوان عالی کشور عنوان کرد: اینکه فوری حکم جلب تولیدکننده را بگیرند و وی را دستگیر کنند تولید بهبود پیدا نمی‌کند هرچند حق و حقوق فرد مهم است اما تولید کننده هم نسبت به جامعه حق و حقوق دارد و باید به وی مهلت داد تا امور را تصحیح کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مدیران لاابالی یا بی‌تفاوت به درد نظام جمهوری اسلامی نمی‌خورند و این گونه مدیران باید تصفیه و تصحیح شوند.

وی افزود: مردم جمهوری اسلامی خیلی نجیب هستند و با همه بدخلقی‌های برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی، نظام را دوست دارند لذا شایسته خدمت هستند.

وی کم‌کاری، بی‌توجهی به حقوق مردم و بی‌حوصله‌گی را از جمله نشانه‌های مدیران لاابالی ذکر کرد و گفت: مدیری که حاضر نیست حرف مردم را بشنود به درد نظام نمی‌خورد در حالیکه پاسگویی وظیفه مدیر است اما نه تنها پاسخگویی نمی‌کنند که برخورد تندی هم با ارباب رجوع دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز