مدیر کل کتاب خانه های عمومی خراسان رضوی بیان کرد؛

۳۴ درصد رشد مطالعه در سال ۹۸ داشته ایم

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۸:۲۲:۴۷
کد خبر: ۹۲۳۷۰۰
۳۴ درصد رشد مطالعه در سال ۹۸ داشته ایم
مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: ۲۵۵ هزار و۲۱۴ نفر در حال حاضر در استان خراسان رضوی عضو کتاب خانه هستند که نسبت به سال ۹۷ رشد ۳۴ درصدی در زمینه سرانه مطالعه در استان داشته ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در نشست خبری بیست و هفتمین دوره کتاب افزود: به مناسبت آغاز هفته کتابخانی در کشور ۱۰۰ برنامه فرهنگی در استان خراسان رضوی تدارک دیده ایم.

وی ادامه داد: یکی از بهترین رویدادهای فرهنگی امسال میزبانی جشنواره "کتابخوانی رضوی" برای مشهد بود که در دهه کرامت برگزار شد .

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی بیان کرد: کتاب خانه عمومی امام خمینی ( ره ) مشهد  با ۲۳ هزار و ۵۰۰ عضو ، بزرگترین کتاب خانه در خاورمیانه است که بخش ناشنوایان آن برای اولین بار در کشور راه اندازی شده است.

سبزیان با اشاره به "راهپیمایی روز قدس" گفت: در روز قدس امسال  طوماری از دلنوشته های مردم با موضوع "فلسطین " تهیه شد که قرار است این طومار بعد از ویراستاری به کتاب تبدیل شود.

وی با اشاره به " بیانیه گام دوم رهبر انقلاب" خاطر نشان کرد: با توجه به این بیانیه قرار است تا طرحی با عنوان گام دوم را با کتاب بر میداریم اجرا شود و کارگروه هایی نیز شکل گرفته است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با بیان عضویت مردم در کتابخانه های استان خراسان رضوی اظهار داشت: ۱۸۹ هزار و ۵۹۲ نفر در سال ۹۷ عضو کتابخانه ها بودند که اکنون این تعداد به ۲۵۵ هزار و ۲۱۴ نفر رسیده است و ما افزایش رشد ۳۴ درصدی در مطالعه استان را در سال ۹۸ داشته ایم.

سبزیان با اشاره به زیر بنای مجموعه  کتابخانه های استان خراسان رضوی تصریح کرد: ۶۹۰ هزار متر مربع فضا برای کتابخانه ها در سال ۹۸ اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: همچنین در سال ۹۸ حدود ۳ میلیون و ۴۰ هزار نسخه کتاب دیجیتال در بخش منابع داشته ایم.

سبزیان  در خصوص صدور مجوز کتابخانه خاطر نشان کرد: مطابق دستور العمل تمام سالن های مطالعه باید مجوز بگیرند و مردم برای مجوز سالن مطالعه نیز باید اطمینان حاصل کنند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با بیان کتابخانه های سیار ادامه داد: این مورد از مباحث مهم است که می تواند روستاهای فاقد کتابخانه را پوشش دهد و اکنون ۴ کتابخانه سیار در شهرها قوچان ، چناران احداث شده است و همچنین در بیشتر کتابخانه ها بخش کودک در نظر گرفته ایم.

وی تصریح کرد: همزمان با دهه فجر قرار است پروژه آمفی تئاتر مشهد به بهره برداری برسد.

سبزیان در خصوص تعداد کتابخانه های خراسان رضوی گفت: غیر از کتابخانه مرکزی مشهد ۱۸ کتابخانه در شهرهای سبزوار، چناران؛ فیروزه، قوچان، راه اندازی کرده ایم.

وی در پایان افزود: در یک سال اخیر نگاه به کتابخوانی در کشور بیشتر شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز