معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل:

پروژه آزادراه پل زال تا نجف در دستور کار قرار گرفته است / تعریف ۲۰ طرح ملی در لرستان

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۲:۰۳:۲۱
کد خبر: ۹۲۳۹۴۶
پروژه آزادراه پل زال تا نجف در دستور کار قرار گرفته است / تعریف ۲۰ طرح ملی در لرستان
محمدرضا کدخدازاده گفت: دولت ۶۰۰ میلیارد تومان سود وام سرمایه گذاری در کریدور غرب را پرداخت می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ کدخدا زاده روز چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان ،اظهار کرد:  دولت ۶۰۰ میلیارد تومان سود تسهیلات به سرمایه گذارانی که در مسیر کریدور غرب حضور یابند پرداخت می کنند.

او افزود: کریدور غرب از مرز بازرگان تا بندر امام خمینی (ره) با عبور از پنج استان طراحی شده  و هیات دولت از ظرفیت های قانونی برای سرمایه گذاری در این محور استفاده می کند.

کدخدا زاده  تصریح کرد: به همین منظور با همکاری سازمان برنامه و بودجه، ۶۰۰ میلیارد تومان مصوب شده تا چنانچه سرمایه گذاری برای فعالیت در این کریدور تسهیلات می گیرد، استهلاک سود وام از این منبع محاسبه شود.

او گفت: علاوه بر این، با تعامل استانداری ها، سرمایه گذارانی که در این محور فعالیت کنند از سایر فرصت های سرمایه گذاری پنج استان در حوزه های معادن، کشاورزی و صنعت بهره مند می شوند.

کدخدا زاده خاطر نشان کرد: با وجود این شرایط،  سرمایه گذاری در کریدور غرب تسهیل و طرح تا سه سال آینده به طور کامل بهره برداری خواهد شد.

او بیان کرد:  پروژه ای با عنوان آزادراه پل زال تا نجف در دستور کار قرار گرفته که در مراحل آغازین طرح توجیهی و مطالعاتی است.

 کدخدا زاده یادآورشد:‌ ۲۰ طرح ملی در لرستان تعریف شده که پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارند اما با وقوع سیل در این استان تا حدودی به کندی مواجه شدند.

 

 

نظر شما