معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان:

خرم آباد به عنوان مرکز لرستان راه ریلی ندارد / روند احداث طرح راه آهن به کندی پیش می رود

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۳:۵۴:۵۵
کد خبر: ۹۲۴۰۲۶
خرم آباد به عنوان مرکز لرستان راه ریلی ندارد  / روند احداث طرح راه آهن به کندی پیش می رود
اسد عبدالهی گفت: با وقوع سیل فروردین ماه در لرستان بسیاری از زیرساخت ها و توانمندی های استان آسیب دیده و راههای اصلی و روستایی همچنان دچار مشکل هستند.

به گزارش  خبرگزاری برناازلرستان؛ عبداللهی روز چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان ،اظهار کرد: ۲ هزار کیلومتر خطوط انتقال نفت، گاز و بنزین در این استان وجود دارد اما مردم آن از واحدهای پالایشگاهی محروم هستنداین در حالی است که ایجاد واحدهای مربوط به انرژی و احداث پالایشگاه نقش بسیار موثری در راستای رونق اقتصاد و اشتغالزایی در استان محروم لرستان خواهد داشت.

او با بیان اینکه ۱۲۲ طرح کلیدی لرستان در ستاد اقتصاد مقاومتی پیگیری می شود ،افزود: حوزه آب و عدم تخصیص در این زمینه از اساسی ترین مشکلات لرستان است و در حالیکه این استان، آب مورد نیاز مناطق جنوبی کشور را تامین می کند اما در استفاده از طرح های این حوزه از جمله آبیاری قطره ای مشکل دارد.

عبدالهی تصریح کرد: سدسازی راه نجات لرستان از مشکلات کشاورزی و کنترل سیل می باشد که نمونه بارز این مهم، احداث سد در شمال استان، تحول ۶۰۰ هکتار از اراضی آبی و افزایش درآمد کشاورزان منطقه است.

او  با بیان اینکه این استان ۱۱ درصد آبهای سطحی کشور را دارد  ،خاطر نشان کرد:‌ هیچگونه استفاده ای از این ظرفیت نشده وسدهای استان نیز شبکه های سه وچهار آبیاری ندارند.

عبداللهی  ادامه داد: با وقوع سیل فروردین ماه در لرستان بسیاری از زیرساخت ها و توانمندی های استان آسیب دیده و  راههای اصلی و روستایی همچنان دچار مشکل هستند که با پیش بینی بارش های گسترده برای سالجاری، مشکلات افزایش می یابد.

این معاون استاندار لرستان  با بیان اینکه خرم آباد به عنوان مرکز لرستان راه ریلی ندارد، تاکید کرد: روند احداث طرح راه آهن به کندی پیش می رود و رفع مشکلات قضایی ۲ کارخانه عظیم خودرو و ماشین سازی نیز در حال پیگیری است.

 

 

نظر شما