مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی، برای پیشبرد برنامه مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۸:۱۷:۱۶
کد خبر: ۹۲۴۱۵۸
مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی، برای پیشبرد برنامه مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برنامه مثلث توسعه اقتصاد فرهنگی نه تنها در عرصه اقتصادی بلکه در عرصه فرهنگ و هنر استان نیز برکات و آثار خودش را ظاهر کرده است.

جعفر مروارید در گفتگو با خبرنگار برنا در مشهد با بیان این مطلب افزود: اصحاب فرهنگ و هنر نیز به کمک اجرای این مثلث آمده اند، این برنامه را به شکل یک طرح موفق از منظر فرهنگی و هنری به پیش می برند، در همین راستا، نخستین نمایشگاه فروش آثار فرهنگی و هنری استان به خوبی برگزار شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی ادامه داد: این نمایشگاه با حضور یکصد هنرمند در ۴۵ غرفه برگزار شد و گذرهای فرهنگ و هنر فصلی هم در حال برنامه ریزی است. که نخستین بازار فروش آثار فرهنگی هنری(گذر فرهنگ و هنر) با همکاری اصحاب فرهنگ و هنر و بخش خصوصی در مجتمع آسمان نیز ایجاد شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که شورای فرهنگ عمومی استان نیز به این برنامه ورود کرده است گفت: در فضای گفتمان سازی فرهنگی و مثلث اقتصادی فرهنگی هم شوراهای فرهنگی عمومی شهرستان ها برگزاری یک جلسه با محوریت مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را در دستور کار خود قرار دادند که همزمان با بحث رونق تولید، فرهنگ سازی هم در فضای استان با کمک امامان جمعه و دستگاه‌های عضو شورای فرهنگ عمومی محقق شود.در نهاد مردمی هم گزارش‌های خوبی داریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که به این مهم اختصاص پیدا کرد مصوب شد، صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی ضمن تولید برنامه های مرتبط با کار و کارآفرینی در استان زمینه ی حضور معین های اقتصادی و فرهنگی در برنامه ها ی رادیویی و تلویزیونی فراهم نماید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه بر نقش رسانه ها در تبیین این برنامه اقتصادی تاکید کرد و بیان داشت: در جلسه شورای فرهنگ عمومی همچنین مصوب شد، که رسانه ها هر هفته یک ستون به گفتمان مثلث اقتصادی فرهنگی اختصاص دهند و همچنین معین های اقتصادی موفق معرفی شوند.

وی افزود: از دیگر مصوبات شورا این بود که در راستای ارتقاء فرهنگ کار، کارآفرینی و صداقت در کار و وجدان کاری کلیه اعضای محترم شورا فرهنگ عمومی ضمن همکاری لازم در راستای اجرای طرح مثلث اقتصادی –فرهنگی نسبت به اعلام پیشنهادات وطرح های اجرایی در بخش فرهنگی به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقدام نمایند.

مروارید با اشاره به مصوبه شورای فرهنگ عمومی در خصوص خادمی حضرت رضا(ع) برای برخی معین های اقتصادی اظهار داشت: با هماهنگی آستان قدس رضوی و پس از تعیین معیارها و شاخص ها از سوی دبیرخانه مردمی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، برخی معین های اقتصادی مفتخر به خادمی حضرت رضا(ع) می شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه اظهار داشت: نامگذاری یکی از میادین یا خیابان های شهرهای استان، به نام کارآفرین و معین اقتصادی نمونه با موافقت شورای اسلامی، دهیاری ها و شهرداری ها یکی دیگر از مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان بود.  

وی افزود: در شورای فرهنگ عمومی همچنین مصوب شد، نظر به اهمیت مباحث مرتبط با اشتغال و کارآفرینی در جامعه و تشویق کارآفرینان، ائمه محترم جمعه شهرها نسبت به فراهم نمودن زمینه حضور و ارائه گزارش معین های اقتصادی و کارآفرینان برتر به عنوان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه بررسی و مساعدت نمایند.

مروارید گفت:همچنین در جلسه شورای فرهنگ عمومی دبیر محترم نهاد مردمی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گزارشی در این خصوص ارائه کرد و بیان داشت؛ در استان خراسان رضوی ۱۲ حوزه  تعریف کردیم که در واقع معین های اقتصادی در قالب  این ۱۲ منطقه تعیین شده‌اند و تاکنون بیش از 102 تفاهم نامه با معین های اقتصادی منعقد شده است. به لحاظ شکل گیری کسانی که تحت عنوان معین درشهرستانها حضور دارند و گاهی در اذهان پیش می آید که اینها دولتی هستند در حالی که حدود 80 درصد آنها بخش خصوصی و تعاونی هستند و 9 درصد دولتی هستند و ۱۱ درصد موسسات عمومی غیر دولتی هستند که این معین های اقتصادی را شکل می‌دهد به لحاظ فعالیت اقتصادی بیش از ۳۱ درصد در حوزه صنعت استان کار می‌کنند و بیش از  ۲۴ درصد در حوزه کشاورزی و بقیه هم در سایر حوزه‌ها فعالیت می‌کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: در این جلسه همچنین آیت الله علم الهدی نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد رییس شورای فرهنگ عموی استان با اشاره به الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استاندار خراسان رضوی نیز بیان داشتند؛ که امیدواریم طرح اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی با ابتکار استاندار این استان هر چه زودتر عملیاتی شود و مردم نتایج آن را لمس کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در خصوص بیانات استاندار خراسان رضوی درجلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: مهندس رزم حسینی استاندار و نایب رئیس

شورای فرهنگ عمومی استان  خراسان رضوی نیز بیان داشتند؛ مثلث توسعه اقتصادی اگر به درستی در استان انجام شود و همه ارکان مرتبط با این مثلث، تصمیم سازان،  تصمیم گیرندگان و سرمایه گذاران اگر مشارکت مستمر داشته باشند، من تردید ندارم با اجرای این طرح توسعه اقتصادی مقاومتی در استان ثمرات خوبی خواهیم داشت و این گفتمان باید در صدر برنامه های استان باشد و کمک رسانه ها را می طلبد که در جهت تعالی اقتصاد و فرهنگ استان قدم برداریم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز