گزارش برنا از فعالیت های ورزشی یک مسجد در کرج؛

پالایش همزمان روح وجسم

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۱۰:۲۳:۲۳
کد خبر: ۹۲۴۲۹۰
پالایش همزمان روح وجسم
توسعه ورزش همگانی و ترغیب اقشار مختلف مردم به ورزش می تواند زمینه ساز ارتقای سلامت جامعه باشد و دراین میان مساجد می توانند به عنوان پایگاه مردمی نقشی اثرگذار داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ توسعه ورزش همگانی در کنار فرایض دینی اتفاق مثبتی است که در مسجد حضرت ابوالفضل دولت آباد کرج رخ داده و نمازگزاران با اقدامی سنجیده جذب فعالیت های ورزشی شده اند.

نمازگزاران دردهای جسمانی خود را فراموش کرده اند

 علیرضا خیری از پیشکسوتان ورزش ومسئول تربیت بدنی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) دولت آباد کرج با بیان این که شادابی خاصی در میان نمازگزارن ایجاد شده است گفت: باتوجه به میانسال بودن اغلب نمازگزاران به طبع در گذشته آن ها با دردهای جسمانی دست به گریبان بودند که امروز به انجام فعالیت های ورزشی مشکلات جسمی و روحی خود را فراموش کرده اند.

وی تصریح کرد: حدود 4 سال از آغاز فعالیت های ورزشی مسجد حضرت ابوالفضل می گذرد و نمازگزاران دوبار در هفته با لباس های متحدالشکل در مسجد به ورزش می پردازند.

عضو هیئت امنای مسجد حضرت ابوالفضل دولت آباد کرج با بیان این که ورزش باید در کنار مسجد قرار داشته باشد گفت: مسجد و ورزش دو مقوله بسیار مهمی است که باید در کنار یکدیگر حفظ شوند و مسجد می تواند پایگاهی برای انجام فعالیت های ورزشی باشد.

هدف از ورزش ایجاد تحرک بین نمازگزاران است

یدالله اینانلو یکی دیگراز کسانی است که در این مسجد به امر ورزش دادن نمازگزاران مشغول است.وی در ارتباط با فعالیت های ورزشی مسجد حضورت ابوالفضل گفت: ایجاد تحرک و نشاط در بین نمازگزاران اصلی ترین هدف از انجام فعالیت های ورزشی است.

وی با اشاره به استقبال کم نظیر نمازگزاران از ورزش گفت: انجام فعالیت های ورزشی اوایل با استقبال چندانی مواجه نبود اما رفته رفته مورد اقبال نمازگزاران واقع شد و امروز بیش از 100 نفر به ورزش می پردازند و به همین واسطه صف های نماز جماعت نیز شلوغ تر شده است.

در گفتگو با یکایک نمازگذاران این مسجد به خوبی اثرات فعالیت ورزشی را می توان به عینه مشاهده کرد.یکی از حل مشکلات قلبی اش می گوید و دیگری از خداحافظی اش با درد مفاصل پس از روی آوردن به ورزش تعریف می کند.

بدون شک پرداختن به ورزش دستاوردهای شیرینی برای نمازگزاران این مسجد داشته که وقتی با هریک از آن ها صحبت کردیم همگی از شور و حال خاصی برخوردار بودند از اینکه با ورزش توانسته اند بر بیماری های خود غلبه کنند ابراز رضایت داشتند.

چه خوب است در روزهایی که سرگرمی و مشغله های مردم آن ها را تا حدودی از اقامه نماز اول وقت باز داشته است مساجد بتوانند به عنوان پایگاه مردمی با ایجاد ورزش و فعالیت های فرهنگی به مانند مسجد حضرت ابوالفضل دولت آباد کرج مردم به ویژه نسل جوان را به انجام فرایض دینی ترغیب کنند وضمن رونق بخشیدن بیشتر به فضای مساجد پیام آور سلامتی و نشاط جسمی در کنار نشاط و پالایش روح وروان نیز باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز