مشاور عالی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد:

جای خالی تقریبا ۱۰هزار ایده شغلی ناشناخته در ایران

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۱۶:۱۲:۰۸
کد خبر: ۹۲۴۴۴۴
جای خالی تقریبا ۱۰هزار ایده شغلی ناشناخته در ایران
مشاور عالی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشورگفت:در دنیا ۱۵ هزار ایده شغلی وجود دارد که در ایران ۳ هزار عنوان شغلی شناسایی شده و حداقل ۱۰ هزار شغل دیگر می تواند در کشور به وجود بیاید.

به گزارش خبرگزاری برنا گلستان؛ «جواد فرهودی»  در آیین استقبال از دانشجویان جدید الورود دانشگاه جامع علمی کاربردی استان به اهداف ایجاد این دانشگاه در کشور و تفاوت دانشگاه علمی کاربردی با دیگر دانشگاه ها اشاره کرد و گفت : یکی از مزایای این دانشگاه تکیه بر توانایی ها است و در دانشگاه به دنبال پیاده سازی ایده ها و مهارت ها است.

فرهودی گفت: دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی باید به زمینه شغلی رشته ای که در آن تحصیل می کنند آگاهی داشته باشند و در همین مسیر گام بردارند تا دارای مهارت لازم باشند.

 وی به حمایت از دانشجویان دانشگاه اشاره کرد و افزود: ۹۰۴ دانشجو در ورودی سال جدید جذب دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان شده و از این میزان  ۹۲ درصد دانشجویان ورودی جدید جوان هستند.

 مشاور عالی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تاکید کرد: روسای دانشگاه باید به این نکته عنایت داشته باشند که نسل جوان باید مطالبه گر باشد و باید دانشجویانی را تربیت کنند که آچار به دست و فردی ماهر باشند.

 فرهودی خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه های نظری جز در حوزه نظریه پردازی علمی و تولید علم توانمندی خاصی ندارند و به این دلیل تورم نیروی فارغ التحصیلان دانشگاهی در انتظار اشتغال را شاهد هستیم و  دلیل آن این است که این افراد گرچه توانمند از نظر علمی هستند ولی از نظر کارکرد زمینه لازم را ندارند.

  وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه علمی کاربردی ۵۱۲ ساعت دوره کاربینی و کارورزی برای یک دانشجو در نظر گرفته می شود و این دوره از سوی اساتید ماهر و دارای فن آموزش داده می شود.

  فرهودی با بیان اینکه رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور به راه اندازی بنگاه های تجاری کوچک و تیم کاری از طریق دانشجویان دانشگاه تاکید دارد، افزود: دولت از چنین تشکل هایی حمایت می کند و در صدد این هستیم که اعتباراتی در بودجه کشور به این مهم و برای پرداخت تسهیلات با کارمزد پایین اختصاص دهیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز