با حضور معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان

رقابت های ورزشی روستاییان و عشایر منطقه ۳ کشور در ارومیه آغاز شد

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۱۹:۰۸:۱۵
کد خبر: ۹۲۴۴۹۰
رقابت های ورزشی روستاییان و عشایر منطقه ۳ کشور در ارومیه آغاز شد
رقابت های ورزشی روستاییان و عشایر منطقه 3 کشور "جام خوشه چین" با حضور معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان آغاز شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، رقابت های ورزشی روستاییان و عشایر منطقه 3 کشور "جام خوشه چین" با شرکت ورزشکارانی از استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، آذربایجان غربی، زنجان و گیلان در 6 رشته ورزشی آغاز شد.

این مسابقات در 6 رشته فوتسال، والیبال 3 نفره، طناب کشی، چوب کشی، هفت سنگ مهارتی و دوومیدانی در ارومیه برگزار می شود.

جمشید تقی زاده معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: توسعه ورزش همگانی در مناطق روستایی کشور با شعار "روستای فعال و روستای آباد" یکی از اهداف و رسالت های جدی وزارت ورزش و جوانان است و ما در تلاشیم برای ارتقای سلامت جسمی و روانی مناطق روستایی گام های موثری برداریم.

وی افزود: توسعه ورزش مناطق روستایی با هدف ارتقای سطح عدالت اجتماعی و اهتمام دولت به حوزه سلامت و نشاط روستاییان و عشایر از سوی دیگر در کنار تقویت روحیه خودباوری و هویت روستایی و نشان دادن سبک زندگی سالن روستایی در قالب رقابت های ورزشی از دیگر اهداف وزارت ورزش و جوانان در برگزاری رقابت های جام خوشه چین است.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد:  تاکنون 4000 خانه ورزش روستایی احداث شده و پیش بینی می شود تا پایان دولت دوازدهم، این تعداد به 10000 برسد  و تجهیز این خانه های یکی دیگر از برنامه های جدی ما در راستای توسعه ورزش روستایی و عشایری می باشد.

تقی زاده افزود: میزبانی جشنواره بین‌المللی روستایی و عشایری با حضور کشورهای همجوار استان آذربایجان‌غربی به میزبانی شهر ارومیه از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در آینده نزدیک است که این امر نشان از امنیت و خودباوری در سطح روستاهاست.

وی در خاتمه با آرزوی موفقیت برای تمامی ورزشکاران تیم های حاضر از تلاش های ارزشمند و میزبانی شایسته استان آذربایجان غربی برای این رقابت ها تقدیر و تشکر کرد.

نظر شما