امام جمعه کرج:

در مبارزه با فساد با کسی تعارف نداریم / مسؤولین اجرائی به جای تئوری پردازی مشغول فضای کارشان باشند

۱۳۹۸/۰۸/۲۴ - ۱۴:۲۲:۴۵
کد خبر: ۹۲۴۶۶۷
در مبارزه با فساد با کسی تعارف نداریم / مسؤولین اجرائی به جای تئوری پردازی مشغول فضای کارشان باشند
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با بیان این که در مبارزه با فساد با کسی تعارف نداریم، گفت: به ویژه افرادی که قصد ورود به مجلس قانون‌گذاری دارند، اگر خودشان، فرزندشان، همسرشان بی قانونی کنند و التزام عملی به نظام نداشته باشند، این برای ما و مردم قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ آیت الله محمد‌مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه نهادهای نظارتی و امنیتی استان البرز را ناظر بر رفتار کاندیداهای مجلس دانست و افزود: بنده هم از این موضوع حمایت می‌کنم؛ آقا هم فرمودند جلوی کسانی که در مقابل قانون گردن کلفتی می کنند کوتاه نیایید.

وی اضافه کرد: کسانی که الان مسؤولیتی دارند و اصرار دارند که افراد فاسد و مفسدی را در دستگاه‌ها بر سر کارها بگذارند و تهدید می کنند، ما نمی پذیریم و الحمدلله دستگاه‌های امنیتی در این راستا حساسیت لازم را دارند.

 حسینی همدانی همچنین یادآور شد: مسؤولین شهر و  استان در این ایام با افرادی که زمزمه کاندیدا شدنشان مطرح است، در انظار عمومی و مجالس نروند که اگر چنین موردی دیده شود، هر دو مورد اتهام هستند.

وی با انتقاد از شام دادن ادارات به زیرمجموعه های خود با اهداف انتخاباتی، بیان داشت: در وضعیتی که برخی ادارات حتی گاهی نمی‌توانند حقوق نیروهای خودشان را بدهند، مهمانی شام برگزار می کنند و آقایی را که قصد شرکت در انتخابات دارد، دعوت می‌کنند؛ این ها تخلف است و قطعا از چشم ناظران دور نمی ماند؛ البته مردم هم باید هوشیار باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز تصریح کرد: تغییر ندادن مسؤولی که خائن است و به بیت المال دست درازی می کند به بهانه اینکه نزدیک انتخابات است و نمی توانیم به ترکیب مدیران دست بزنیم، حرف قابل قبولی نیست و جلوی فساد را باید گرفت.

وی با انتقاد از تغییر نام یکی از مراکز فرهنگی استان البرز گفت: دیده می شود برخی اسم ها را هم به شکل خاصی تغییر می دهند؛ اسم یک مجموعه ای را از «شهید چمران» به «کیش» تغییر داده اند و زیرش نوشته اند شهید چمران سابق! 

حسینی همدانی به مسئولان امر توصیه کرد نام مجموعه فوق الذکر را به شکل سابق برگردانند تا مطالب دیگری در این زمینه بیان نشود.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در یزد اظهار کرد: بارها گفته ایم که مسؤولین اجرائی به جای تئوری پردازی باید مشغول فضای کارشان باشند و فکر نکنند با فرافکنی می توانند کاری کنند که مردم دست از مطالبه‌گری و سوال کردن بردارند.

وی عنوان کرد: همه چیز را دادیم و چیزی از غرب نگرفتیم و حالا هم که غرب بدعهد شده، به صورت قطره چکانی و با احتیاط، امتیازات داده شده را بر می‌گردانند و اسمش را هم دفاع از عزت ملی می گذارند!

 حسینی همدانی با اشاره به آگاهی و بصیرت مردم، تاکید کرد: عملکردی داشتید که در اقتصاد، معیشت، تورم و بی کاری تبدیل به معضلات اجتماعی شده و به هیچ وجه قابل دفاع نیست؛ حتی دوستانتان هم امروز به شما اعتراض می‌کنند؛ بعضی اطرافیانتان هم که به فساد معروفند؛ مردم این ها را به خوبی می‌فهمند. 

وی اذعان داشت: جوان ها را به کار بگیرید تا با انگیزه مشکلات را حل کنند، این همه جوان دانشمند و کاربلد در کشور وجود دارد باز هم می‌بینید در همین استان می خواهند نیرویی را به کار بگیرند، می‌روند و یک پیرمرد 60 ساله را از یک استان دیگر می آورند؛ متاسفانه وقت را هدر می‌دهید و نظام را ناکارآمد جلوه می‌دهید؛ با شعار امید و اعتدال، ناامیدی و افراط و تفریط ترویج می‌دهید.

امام جمعه کرج تاکید کرد: بیایید به حرکتی که دستگاه قضائی در برخورد با فساد شروع کرده بپیوندید، نگران میلیارد دلاری ها هم نباشید، آسیاب به نوبت است و خواهید دید حرکت دستگاه قضائی سیاسی نیست و نمی خواهد عوام فریبی کند. به زودی روسیاهی برای کسانی خواهد ماند که روی دیگران را سیاه می دیدند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز