فروش بیش از ۸ میلیارد تومان در بیست و یکمین نمایشگاه کتاب مشهد

۱۳۹۸/۰۸/۲۴ - ۱۴:۵۹:۰۵
کد خبر: ۹۲۴۶۸۵
فروش بیش از ۸ میلیارد تومان در بیست و یکمین نمایشگاه کتاب مشهد
معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد بیش از 8 میلیارد تومان فروش را در کارنامه خود ثبت کرد.

افشین تحفه گر با بیان این خبر اظهارداشت: نمایشگاه کتاب مشهد امسال از 8 تا 15 آبان ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برپا شد و در مجموع 8 میلیارد و صد و بیست میلیون تومان فروش داشت که نشان می دهد،  در مدت برپایی نمایشگاه به طور متوسط مشهدی ها روزانه بیش از یک میلیارد تومان کتاب خریدند.

وی ادامه داد: در مدت هشت روز برگزاری این نمایشگاه، 23 هزار قطعه بن کتاب برای 23 هزار نفر به مبلغ یک میلیارد و ١٠٠میلیون تومان از سوی بانک عامل به صورت فروش حضوری عرضه شد و عموم مردم از آن استفاده کردند.

تحفه گر تصریح کرد: سال گذشته در بیستمین دوره نمایشگاه کتاب مشهد ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروش ثبت که امسال رشد مطلوبی در میزان فروش نمایشگاه داشتیم.

بر اساس اعلام دبیر نمایشگاه، مردم استقبال باشکوهی از این نمایشگاه داشتند و امسال حدود 180 هزار نفر از نمایشگاه کتاب مشهد بازدید کردند.

دبیر نمایشگاه کتاب مشهد از وقف 20 هزار جلد کتاب برای اولین بار در این نمایشگاه خبر داد و در خصوص برنامه های جنبی و ویژه نمایشگاه بیان داشت: ۱۵۰ برنامه فرهنگی هنری در نمایشگاه درچهار حوزه سرای اهل فرهنگ،سرای اهل قلم، سوادرسانه وباغ کتاب برگزار شد، در سرای اهل فرهنگ 18 برنامه شامل 6 نشست تخصصی و علمی، رونمایی از 6 کتاب، 3 نشست بررسی و نقد کتاب و همچنین در بخش نشر الکترونیک، رونمایی از کتابهای استارت آپی و کارآفرینی و اپلیکیشن شهروندی و بررسی 6 اپلیکیشن شهروندی بوده است.

وی افزود: شبهای فرهنگی شهرستانهای طرقبه شاندیر، قوچان و تربت حیدریه از دیگر برنامه هایی بود که در نمایشگاه کتاب مشهد برگزار شد. همچنین مجموعا 32 برنامه در قالب نشست تخصصی و ادبی، شب شعر، کارگاه آموزشی و ... برگزار شد.

تحفه گر ادامه داد: در حوزه رسانه ها، 30 روزنامه، خبرگزاری و سرپرستی روزنامه های سراسری، نشریات استانی، شهرستانی و پایگاههای خبری و خبرگزاری ها حضور داشتند.

وی با بیان این که 730 ناشر داخلی و 11 ناشر خارجی در این نمایشگاه حضور داشتند گفت: ایجاد تسهیلات رفاهی جهت ناشرین و غرفه داران، گذاشتن سرویس های رایگان اتوبوس درون شهری با همکاری شهرداری و سازمان اتوبوسرانی جهت رفاه حال همشهریان از دیگر اقدامات در این نمایشگاه بود.

وی با اشاره به بازدید مسوولین از این نمایشگاه گفت: حضور بیش از 50 شخصیت کشوری، لشکری، حوزوی و فرهنگی از دستآوردهای نمایشگاه امثال بود، حضور تولیت معزز آستان قدس رضوی، نماینده محترم ولی فقیه، نمایندگان گرانقدر مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر مشهد بر غنای این کلان رویداد فرهنگی شرق کشور افزود.

 

نظر شما