معاون سیاسی، اجتماعی، امنیتی استانداری خراسان رضوی؛

هدف از افزایش قیمت بنزین حمایت از معیشت مردم است

۱۳۹۸/۰۸/۲۴ - ۱۸:۲۷:۲۲
کد خبر: ۹۲۴۷۱۵
هدف از افزایش قیمت بنزین حمایت از معیشت مردم است
معاون سیاسی، اجتماعی ، امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: هدف از اجرای افزایش قیمت بنزین حمایت اصلی از معیشت مردم مخصوصا خانواده های کم درآمد ، کنترل ویژه مصرف سوخت ، آلودگی هوا، جلوگیری از قاچاق سوخت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد،حسن جعفری معاون سیاسی، اجتماعی ، امنیتی استانداری خراسان رضوی در نشست خبری مدیریت مصرف سوخت که عصر امروز در محل استانداری خراسان رضوی تشکیل شده بود افزود: طرح افزایش بنزین توسط شورای اقتصادی سران قوا تصویب شد و ساعت ۲۴ دیروز به تمامی استان ها ابلاغ شد.

معاون سیاسی، اجتماعی ، امنیتی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه این طرح فراورده های سوختی بنزین را شامل می شود اظهار داشت: سوخت های دیگر از جمله گازوئیل و گاز شامل طرح افزایش قیمت نیستند.

جعفری با اشاره به ظرفیت های کامل سوخت در پمپ بنزین ها خاطر نشان کرد: در استان خراسان رضوی ۲۸۰ جایگاه سوخت داریم که از این تعداد ۷۲ جایگاه در مشهد است و قبل از اجرای این طرح تمامی مشکلات در حوزه های مختلف رصد شد و ما اکنون در حوزه بنزین نگرانی نداریم و همه جایگاه ها آماده خدمت رسانی هستند.

وی در خصوص "رمزگشایی کارت های سوخت " بیان کرد: با همکاری ستاد شرکت نفت مشهد افرادی که کارت های سوختشان دچار مشکل شده و یا رمز را فراموش کرده اند می توانند به اداره پست مراجعه کنند و تا کنون استقبال مردم خوب بوده است .

معاون اجتماعی ، سیاسی، امنیتی استانداری خراسان رضوی در ادامه با تاکید بر اینکه با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد عنوان کرد: تدابیر لازم در ارتباط با وجود کالاهای اساسی در استان خراسان رضوی اتخاذ شده و مردم می توانند از طریق سازمان صنعت ومعدن ، تجارت و همچنین تعزیرات هرگونه احتکار، گران فروشی را اطلاع دهند.

جعفری درباره افزایش نرخ قیمت حمل ونقل عمومی اعلام کرد: در حوزه به کارگیری حمل و نقل عمومی تدابیری اتخاذ شده و هیچ گونه مجوزی برای افزایش کرایه به  سازمان تاکسی رانی داده نشده و افزایش قیمت ها غیر قانونی بوده و همچنین برای تاکسی های برون شهری و درون شهری سهمیه مشخصی در نظر گرفته شده است.  

وی ادامه داد: در کل کشور ۷۶۰ هزار قطعه کارت سوخت در پست وجود دارد که باید برای تدخیل ، افراد مراجعه کنند و با توجه به تسریع روند کار در روزهای آتی خدمات رسانی ویژه صورت خواهد گرفت.

معاون اجتماعی، سیاسی، امنیتی استانداری خراسان رضوی با اشاره به سهمیه بندی بنزین تصریح کرد: سهمیه آبان ماه کلیه افراد به صورت اتوماتیک از طریق کارت سوخت واریز می شود و مردم دغدغه ای در این خصوص نداشته باشند. و در مدت زمان تعیین شده افراد برای دریافت کارت سوخته به اداره پست مراجعه کنند.

وی افزود:  با توجه به گرانی سوخت و با تاکید رئیس جمهور طرح جامعه هدف ۶۰ میلیون نفر را شامل می شود و مبلغ یارانه ۵۵ هزار تومان برای خانواده ۱ نفره ، ۱۰۳ هزار تومان خانواده ۲ نفره، ۱۳۸ هزار تومان خانواده ۳ نفره، ۱۷۳ هزار تومان خانواده ۴ نفره ، و ۲۰۵ هزار تومان خانواده های ۵ نفره به بالا مازاد بر سهمیه قبلی به حساب سرپرست خانواده ها ظرف مدت ۱ هفته تا ۱۰ روز واریز می گردد.

جعفری در پایان گفت: با توجه تلاش شبکه های ضد انقلاب برای تحریک افکار عمومی تا کنون حادثه امنیتی در مشهد نداشته ایم و آرامش در بین مردم برقرار است و ارگان امنیتی در آمادگی برخورد توجیهی و اقناعی هستند و لذا با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: در زمان تصمیم گیری افزایش نرخ بنزین ، دغدغه هایی در حوزه کالاهای اساسی و دامی مطرح شد که ستاد تنظیم بازار تشکیل شد و اکنون دغدغه ای در این حوزه نداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز