وزیر آموزش و پرورش در قزوین:

مهمترین رکن سازنده هویت در کودکان ؛ خانواده است

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۱۲:۱۹:۱۴
کد خبر: ۹۲۴۹۹۲
مهمترین رکن سازنده هویت در کودکان ؛ خانواده است
وزیر آموزش و پرورش گفت: خانواده مهمترین رکن سازنده هویت در کودکان است و نباید نسبت به این نقش خود در تکوین شخصیت نسل آینده کشور غفلت ورزد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محسن حاجی میرزایی روز شنبه در آیین افتتاح دومین همایش ملی هویت کودکان ایرانی - اسلامی گفت: در این راستا برای بزرگسالان آموزش و پرورش در انجمن‌های اولیا و مربیان مأموریتی تعریف شده که آن، تجهیز والدین برای درک سنجیده و درست از اهمیت این دوره در تکوین شخصیت کودکان پیش از ورود به مدرسه است.

این مسئول گفت: ما در مقطع پیش دبستانی تا رسیدن به این مرحله فاصله زیادی داریم و باید به آشفتگی دوران پیش دبستانی پایان داد و آموزش در این دوره مبتنی بر داستان، نمایش و نشاط و شادابی باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ما در این دوره نباید کوچکترین اهمال را در استانداردها بپذیریم و به سمت مربیانی برویم که فهم عمیق و روشنی از این دوران دارند و با نشاط‌ترین افراد و فضاها را برای این دوره آماده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هویت یکی از محصولات و نتایجی است که در پرتو نهادهای یک جامعه شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: برخی از جامعه شناسان معتقدند فهمی که جامعه به ما منتقل می‌کند نقش اساسی در تکوین شخصیت ما دارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: موضوعاتی مانند انگ زدن و سرزنش، تاثیر ویرانگری بر ذهن و روح دانش آموزان دارد و هویت واقعی محصول تعاملاتی است که جامعه و معلم به دانش‌آموز منتقل می‌کند.

حاجی میرزایی اضافه کرد: رسالت آموزش و پرورش مداخله برای سازماندهی بهتر این تجربیات و ادراکات و کمک به بهتر درک کردن است و نقطه تحول هم از اینجا آغاز می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: کیفیت یادگیری و مداخلات هدفمند در فرایند تربیت در زمینه آموزش نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و ظرفیت جامعه را برای تحول و دست‌یابی به اهداف بالا می‌برد.

حاجی میرزایی گفت: در تعالیم دینی و تجربیات بین المللی بر اهمیت کاربردی تکوین شخصیت در دوران کودکی و پیش دبستانی تاکید شده است و ما نیز باید به این مساله توجه جدی داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه انقلاب اسلامی در صدد احیای تمدن اسلامی و پیشرفت و تعالی این سرزمین است، افزود:نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال اهداف و آرمان‌های انقلاب، همواره عزت و سربلندی مردمان ایران و ساختن جامعه ای مستقل و خوداتکا را هدف قرار داده است و هر کسی که در کشور فعالیت می‌کند باید نسبت تلاش خود را با این اهداف متعالی روشن کند.

حاجی میرزایی ادامه داد: امروزه اقدامات زیادی در کشور برای دستیابی به این اهداف انجام می‌شود و عرصه صنعت، خدمات، عمران و کشاورزی به طور جدی در این زمینه تلاش می‌کنند.

وی افزود:سنگ بنا و نقطه آغازین تحقق این اهداف بزرگ به جهت وحدت نظری و پژوهش‌های بشری متوقف به میزان یادگیری جامعه است.

حاجی میرزایی ادامه داد: برای اطمینان از دست یافتن به اهداف باید بر روی میزان و کیفیت یادگیری جامعه متمرکز شویم.

همایش ملی هویت کودکان ایرانی اسلامی به مدت ۲ روز در قزوین برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز