مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

سه هزار دانشجوی خارجی در رشته پزشکی دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۱۲:۳۵:۲۹
کد خبر: ۹۲۵۰۰۷
سه هزار دانشجوی خارجی در رشته پزشکی دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند
مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سه هزار دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی و هشت هزار دانشجو هم در دانشگاه آزاد اسلامی کشورمان مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عبدالحمید علیزاده روز شنبه در مراسم افتتاح دفتر امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه کردستان اظهار داشت: ۴۰ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند که ۲۹ هزار نفر از آنان در مراکز دانشگاهی زیر پوشش وزرات علوم، تحقیقات و فناوری مشغول به تحصیل هستند.

وی بر تلاش برای افزایش جذی دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های کشور تاکید و اضافه کرد: حرکت ما در برنامه ششم توسعه در بخش جذب دانشجویان خارجی قابل توجه بوده و پابه‌پای این برنامه حرمت کرده‌ایم.

علیزاده با بیان اینکه از ۱۲۹ ملیت دنیا در دانشگاه‌های کشور، دانشجو پذیرش شده است، افزود: سال ۸۷ تعداد دانشجویان بورسیه و غیربورسیه برابر بود اما امروز این نسبت به ۴۰ به ۴۰۰ رسیده و تعداد دانشجویان غیربورسیه افزایش قابل توجهی یافته است.

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به پراکندگی دانشجویان خارجی بر اساس مقطع تحصیلی هم اشاره کرد و یادآور شد: ۵۰ درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد، ۳۴ درصد در مقطع کارشناسی و ۱۶ درصد هم در مقطع دکتری مشغول هستند.

علیزاده به آموزش این دانشجویان در ۱۰ رشته تحصیلی اشاره کرد و گفت: رشته زبان و ادبیات فارسی بیشترین تعداد را دارد و مهندسی کامپیوتر و دوره آموزش زبان فارسی هم در رده‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تاکید کرد: در سال ۹۵ حدود ۱۷ مرکز دانشگاهی در حوزه پذیرش دانشجوی خارجی در کشور فعال بود که این تعداد امروز به ۴۳ مرکز رسیده که در ۱۵ استان کشور فعال هستند.

علیزاده با بیان اینکه دانشجویان خارجی در فضای اجتماعی ما حضور دارند و باید زمینه آشنایی آنان با فرهنگ جامعه ایرانی فراهم شود، افزود: دانشگاه کردستان از دانشگاههای پیشرو کشور در جذب دانشجوی حارجی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز