مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه :

کدوی شهر ما می تواند برندی معتبر برای کشور باشد

۱۳۹۸/۰۸/۲۶ - ۱۱:۵۹:۲۵
کد خبر: ۹۲۵۳۱۳
کدوی شهر ما می تواند برندی معتبر برای کشور باشد
مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: کدوی این شهرستان از مطلوبیت بسیار خوبی برخوردار است و می تواند برندی معتبر برای کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حمید سلیمانی گفت: آستانه اشرفیه از قطب های تولید کدو در گیلان است و به دلیل کیفیت بالای این محصول، آستانه برندی معتبر برای کدوی ایران محسوب می شود.

وی افزود: به دلیل شرایط آب و هوای تولید کدو در آستانه امسال نسبت به سال گذشته از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

سلیمانی ادامه داد: کشت صیفی جات از جمله کدو موجب افزایش درآمد کشاورزان می شود.

وی با اشاره به اینکه کشت صیفی جات علاوه بر اینکه موجب افزایش تنوع تولید محصولات می شود، خاطر نشان کرد: به دلیل آبرفتی بودن خاک آستانه شاهد کیفیت بسیار مطلوب صیفی جات هستیم.

وی تصریح کرد: کدو در دو مرحله بهاره و پاییزه در آستانه کشت می شود و در بازارهای محلی این شهر ستان و دیگر بازارهای استان به فروش می رسد.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: پیش بینی می شود، امسال نسبت به سال گذشته تولید کدو از تولید بیشتری برخوردار باشد.

وی افزود: کدوهای آستانه از بازارپسندی بسیار خوبی برخوردار هستند و به دلیل ارتقای آگاهی مردم از ارزش غذایی این محصول، مصرف کدو در بین مردم و مسافرین افزایش یافته است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: بانوان آستانه ای از کدو شیرینی ها و غذاهای بسیار خوشمزه ای درست می کنند که محبوبیت آنها به همه کشور رسیده است. 

مدیرجهاد کشاورزی آستانه گفت: ۲۹۸ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت کدو اختصاص دارد به طور میانگین در هر هکتار حدود ۲۵ تن کدو تولید می شود.

وی افزود: در این شهرستان انواع کدوی حلوایی، انجیری، تنبل، خورشتی و ... تولید می شود و این شهرستان از نظر تنوع تولید انواع کدو مشهور است.

 

 

نظر شما