نماینده مجلس:

به زودی منطقه آزادتجاری قصرشیرین تصویب می‌شود

۱۳۹۸/۰۸/۲۶ - ۱۸:۰۶:۱۰
کد خبر: ۹۲۵۴۰۷
به زودی منطقه آزادتجاری قصرشیرین تصویب می‌شود
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین ظرف هفته جاری به تصویب نهایی مجلس می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فرهاد تجری روز یکشنبه گفت: طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین همراه با لایحه ایجاد هفت منطقه آزادتجاری و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده بود از سوی شورای نگهبان همراه با نواقصی شناخته شد که البته این نواقص در خصوص دیگر مناطق بود و به منطقه آزاد تجاری قصرشیرین ربطی نداشت.

وی اظهار داشت: هم اکنون نواقص لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی رفع شده و در هفته جاری به تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی می رسد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب وگیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری راهگشای توسعه صادارت در قصرشیرین است زیرا در این منطقه مراودات تجاری ۲ کشور بیشتر می شود و یک تحول اقتصادی چشمگیر و پیوند محکم تجاری با عراق خواهد بود.

تجری ادامه داد: تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی و جذب سرمایه گذاران می تواند تا حدودی مشکل بیکاری این شهرستان و استان کرمانشاه را رفع کند.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تأسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

نزدیکی فرهنگ ۲ منطقه مرزی استان های کرمانشاه و سلیمانیه عراق به دلیل همزبان بودن از مهمترین عوامل رونق اقتصادی و تجاری این بازارچه مرزی است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز