برطرف شدن موانع صدور کارت بازرگانی در ساوه

۱۳۹۸/۰۸/۲۷ - ۰۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۲۵۴۴۴
برطرف شدن موانع صدور کارت بازرگانی در ساوه
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک گفت: با راه‌اندازی اتاق بازرگانی دفتر ساوه و تفویض حداکثر اختیارات، موانع صدور کارت بازرگانی در ساوه برطرف خواهد شد و فرآیند آن برای حمایت از تولید، تسهیل خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ منوچهر توسطی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مرکزی در شهرستان ساوه، با تاکید بر هماهنگی و همدلی بین ارکان جامعه و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها برای رونق تولید در کشور اظهار کرد: بخش اقتصادی با مشکلات بسیاری روبروست و تسهیل در امور تولیدکنندگان با ارائه خدمات مناسب و کاهش بروکراسی اداری با راه‌اندازی دفتر اتاق بازرگانی و شعبه ویژه حل اختلاف واحدهای تولیدی و صنعتی در نقاط صنعتی بویژه شهرستان ساوه که قطب صنعت و تولید کشور است، بسیاری از موانع پیش روی تولیدکنندگان را برطرف خواهد کرد.

وی در ادامه به مشکل چندین ساله حمل و نقل استان مرکزی در حوزه اعلام بار و پایانه اشاره کرد و گفت: نبود نظارت و کنترل در حمل بار آسیب‌زاست.

توسطی با تاکید بر اینکه هرگونه افزایش بی رویه در هزینه حمل‌ونقل بار تاثیر مستقیمی بر افزایش قیمت تمام شده کالا خواهد داشت و نتیجه اجرا نشدن قانون حمل بار، غیررقابتی شدن عرضه کالاست.

وی صنعت حمل و نقل را از اجزای تولید دانست و افزود: انتظار تولیدکنندگان این است که حمل بار براساس اصول رقابتی و توافق با شرکت‌های حمل‌ونقل صورت گیرد که امنیت تولید را تامین می کند و مانع از آسیب رسیدن به صنعت خواهد شد.

رئیس انجمن مدیران صنایع شهرستان ساوه نیز گفت: کمیته حمایت قضائی از تولید، شورای گفتگو و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در جنگ اقتصادی به خوبی مشکلات را رصد و تصمیم‌گیری می‌کنند تا تولید کشور بتواند در جنگ اقتصادی نیاز بازار را به خوبی پوشش دهد.

سعید رضوانی با اشاره به رشد منفی اقتصادی در کشور اظهار کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی کشور بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی با کمتر از 50 درصد ظرفیت فعالیت دارند.

وی با انتقاد از نبود هماهنگی لازم بین بخشی در مجموعه مدیریتی شهرستان و استان مرکزی گفت: برای حمایت از تولید در شرایط جنگ اقتصادی نیاز به حرکت جهادی و تفکر بسیجی داریم.

رضوانی از صنعتگران به عنوان کاندیداهای گشایش اقتصادی کشور یاد کرد و افزود: افزون بر 60 درصد مالیات کشور بر دوش صنعت است. از این رو باید از سرمایه‌گذاران صنعت که بخش اعظمی از مالیات کشور را بر دوش دارند حمایت واقعی داشت.

وی سازندگی و توسعه در جهان امروزی را براساس رقابت پذیری دانست و افزود: متاسفانه در استان مرکزی به دلیل بلاتکلیف بودن قانون حمل کالا، رقابت پذیری در این حوزه نیز وجود ندارد.

دبیر خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه نیز گفت: مشکلات جامعه کارگری در شهرستان ساوه بسیار زیاد است اما با درک متقابل کارفرمایان و کارگران چالش ها و تجمعات کارگری که در اراک صورت می گیرد در این شهرستان اتفاق نمی افتد و به عبارتی مشکلات کارگری ساوه در سایه بحران های هپکو و آذرآب گم شده است.

داود میرزایی افزود: جامعه کارگری ساوه سربازان جبهه اقتصادی هستند و خانواده های آنان نیز اقتصاددان های قهاری هستند و با وجود اینکه حداقل حقوق دریافتی آنان تنها برای گذران هزینه های جاری زندگی روزمره دو هفته آنان کافی است اما با مدیریت اقتصادی و به دشواری زندگی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه کارگران همواره تاوان تصمیمات اشتباه سیستم مدیریتی کشور را می پردازند از مسئولان خواست تا برای رفاه نسبی جامعه کارگری چاره اندیشی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز