استاندار ایلام خبر داد:

افزایش ۳۲ درصدی بودجه عمرانی استان در سال آینده

۱۳۹۸/۰۸/۲۷ - ۱۱:۳۳:۱۵
کد خبر: ۹۲۵۵۹۴
افزایش ۳۲ درصدی بودجه عمرانی استان در سال آینده
استاندار ایلام گفت: بودجه عمرانی این استان سال آینده به نسبت سال جاری ۳۲ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان ایلام اظهار داشت: با توجه به تحریم های ظالمانه دشمنان علیه ایران اسلامی فروش نفت با مشکلاتی روبروست که باید به فکر منابع جایگزین باشیم.

وی افزود: در کشورهای توسعه یافته چیزی به عنوان یارانه پنهان وجود ندارد و درآمدها را براساس مالیات تنظیم می کنند، این مالیات ها را براساس درآمدهای ارزی از جمله جذب گردشگر و یا محصولات خاص کشور خود اعلام می کنند.

استاندار ایلام یادآور شد: باید مزیت های داخلی را معرفی و تقویت کنیم ولی هنوز بر منابع داخلی خود مسلط نشده ایم، در شرایط کنونی ۲ راه برای افزایش درآمدها وجود دارد که یکی از راه ها آن کم کردن یارانه های آشکار و پنهان است که یکی از یارانه های پنهان همین مصرف بنزین و مشتقات نفتی و حامل های انرژی است.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: هزینه تولید هر لیتر بنزین برای دولت بالغ بر ۵۰ هزار ریال است و باید به سمتی حرکت کنیم که یارانه پرداختی به این حوزه با هزینه ها تناسب داشته و کاهش یابد.

وی تاکید کرد: با اجرای سهمیه بندی بنزین به درآمدهای جدیدی خواهیم رسید که یکی کاهش تفاوت قیمت است و دیگری می توانیم صادرات بنزین را افزایش دهیم، اگر با صرفه جویی صادرات بنزین را ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش دهیم، درآمدهای دولت بیشتر می شود.

استاندار ایلام ادامه داد: منابع درآمدی حاصل از افزایش قیمت بنزین بنزین به حساب خانوارها واریز می شود و کمکی به معیشت آنان بویژه اقشار کم درآمد می کند.

سلیمانی دشتکی در ادامه به فصل تصویب بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: اعتبارات عمرانی استان سال آینده ۳۲ درصد و منابع جاری نیز ۱۷ درصد افزایش خواهد یافت که البته قول هایی از مسئولان ذیربط برای افزایش بیشتر بودجه جاری دریافت کرده ایم که امیدواریم محقق شود.

وی یادآور شد: برابر محاسباتی که انجام شده بیش از ۱۴ میلیارد تومان کسری بودجه در سال آینده داریم که این را هم به سازمان ارسال خواهیم کرد که درخواست داریم که این کسری را جبران کنند.

استاندار ایلام تاکید کرد: کشور نیازمند افزایش درآمدهای غیرنفتی است و همه باید در جهت حرکت به سمت فاصله گرفته از درآمدهای نفتی تلاش کنند تا بتوانمی از این گردنه سخت عبور کنیم.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: سال ۹۶ کشور با مشکلات عدیده ای روبرو بود ولی با مدیریت صورت گرفته از آن برهه سخت عبور کردیم و امسال نیز قیمت ها تا حد زیادی تثبیت و حتی مقداری از گرانی ها تعدیل شد.

وی بیان کرد: اتکا به نفت یک نقیصه بد برای کشور است و ما باید به سمت تولید مشتقات نفتی حرکت کنیم و محصولات نفتی را بتوانیم صادرات کنیم بسیار منتفع خواهیم شد.

 

نظر شما