دادستان کرمانشاه:

اقدام سردسته‌ها در شکل‌گیری و هدایت تجمعات غیرقانونی کاملا تحت رصد است

۱۳۹۸/۰۸/۲۷ - ۱۷:۰۵:۱۰
کد خبر: ۹۲۵۶۵۹
اقدام سردسته‌ها در شکل‌گیری و هدایت تجمعات غیرقانونی کاملا تحت رصد است
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با صدور بیانیه‌ای در خصوص اعتراضات و ناآرامی های اخیر، اعلام کرد که تمامی اقدامات اشخاص فعال و سردسته‌ها در شکل گیری و هدایت تجمعات غیرقانونی تحت رصد دقیق قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در بیانیه صادره از سوی محمدحسین صادقی دادستان عموم و انقلاب کرمانشاه خطاب به مردم آمده است: نیک وافقید که هیچ  مطالبه‌ای ولو موجه و به حق در بستر ناامنی و با برهم زدن نظم و آرامش عمومی قابل تحقق نیست.

همین که دشمنان شناخته شده این مرز و بوم از این وقایع ناخوشایند با اشتیاقی وصف ناشدنی استقبال کرده و حمایت خود را از آن اعلام کرده‌اند، بیانگر آن است که حرکت در این مسیر، بازی در زمین دشمن و تلاش برای تحقق خواسته‌های نابجای آنها است.

رفتارهایی مبتنی بر نقض آگاهانه و آشکار قانون، غارت، تخریب و تحریق اموال عمومی که با هزینه بیت المال جهت ارائه خدمات به مردم بنا شده‌اند، انسداد معابر و ممانعت از تردد خودروهای امدادی برای انتقال بیماران اورژانسی و مهار آتش سوزی‌ها، ایجاد فضای وحشت و هراس در خیابان‌ها توام با اقدامات ساختار شکنانه و بازداشتن مردم از کسب و کار و مختل نمودن جریان عادی امور وضعیت قابل تحملی نیست.

این اقدامات، خاصه آنگاه که مسبوق به تبانی و اجتماع به قصد برهم زدن امنیت عمومی است از جمله جرائمی هستند که مطابق ماده 286 قانون مجازات اسلامی قابل مجازات می‌باشند، حسب مقرره موصوف " کسانی که به طور گسترده مرتکب احراق و تخریب اموال عمومی شوند، به گونه‌ای موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور شده و ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی گردند، مستوجب مجازات شدید افساد فی الارض خواهند بود".

به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اینگونه حوادث و اغتشاشات توسط اشرار با تشویق و حمایت معاندین و منافقین در حال ارتکاب است و بدون تردید صف این افراد از مردم با بصیرت و ولایت مدار کرمانشاه جداست و به شهروندان عزیز اطمینان می‌دهیم مطابق دستورالعمل ریاست قوه قضائیه حضرت آیت الله رئیسی(دام عزه) ضمن مراقبت نسبت به حقوق شهروندی، روند برخورد بدون چشم پوشی تا برچیده شدن اشراری که بطور سازمان یافته و شبکه‌ای و با رهبری معاندین سعی در ایجاد اختلال در امنیت جامعه دارند، باجدیت و قاطعیت ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، در ادامه بیانیه صادره از سوی دادستان کرمانشاه آمده است:

1- تمامی اقدامات اشخاص فعال و سردسته‌ها در شکل گیری و هدایت تجمعات غیرقانونی با ابزارهای فنی تحت رصد دقیق قرار دارد، هرچند ممکن است بنا به ملاحظاتی بلافاصله بر مبنای یافته‌های میدانی اقدام به دستگیری افراد نشود.

2- تاکنون تعداد قابل توجهی از عوامل اصلی تحریک کننده که به صورت سازمان یافته به ایجاد تجمع و هدایت آشوب‌های خیابانی و افرادی که در تخریب اموال عمومی نقش موثر داشته‌اند شناسایی و دستگیر شده‌اند و شناسایی تمامی افراد موثر در شکل گیری این وقایع با جدید تمام در دستورکار قرار دارد و از عموم شهروندان فهیم نیز انتظار دارد در شناسایی و معرفی این افراد با پلیس و نیروهای امنیتی همکاری کنند. اقتصاء دارد خانواده‌ها مراقب فرزندان و به ویژه جوانان خود باشند تا مبادا ناخواسته به سبب فریب، اغفال یا غلبه هیجان، به جرگه افراد مجرم و قانون شکن وارد شوند.

3- به منظور سهولت در شناسایی و مدیریت میدانی اقدامات اغتشاشگران، شهروندان از استفاده از وسائل نقلیه شخصی در غیرموارد ضروری اجتناب کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز