وزیر نیرو خبر داد:

بهره‌مندی ۱۰ میلیون روستایی از آب آشامیدنی سالم تا ۱۴۰۰

۱۳۹۸/۰۸/۲۷ - ۱۴:۱۹:۵۹
کد خبر: ۹۲۵۶۶۷
بهره‌مندی ۱۰ میلیون روستایی از آب آشامیدنی سالم تا ۱۴۰۰
وزیر نیرو گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای برخورداری ۱۰ میلیون نفر جمعیت روستایی از آب آشامیدنی سالم تا پایان تابستان سال ۱۴۰۰ است

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رضا اردکانیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در شهرستان آرادان استان سمنان در حاشیه افتتاح چند طرح آب و برق، اظهارداشت: طرح‌های آبرسانی در دولت تدبیر و امید برای جلوگیری مهاجرت روستاییان و تثبیت جمعیت در این مناطق است.

وی بیان کرد: این اقدام در تثبیت جمعیت، مهاجرت معکوس به روستاها و در نتیجه افزایش تولید ملی و رونق اقتصادی کشور نقش مهمی دارد.

وزیر نیرو ادامه داد: تا پایان امسال عملیات آبرسانی به یک هزار و ۱۲۴ روستای کشور در ۲۸ استان تکمیل می شود و ۷۰۰ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.‌

وی تصریح کرد: سخت‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌ها به مردم کشور تحمیل شده، اما با این وجود، نه تنها تعداد طرح‌ها کم نشد، بلکه با سرعت بیشتر ادامه دارد.

اردکانیان خاطرنشان کرد: ۲۲۷ طرح تا پایان امسال در حوزه آب‌ و برق شهری و روستایی در استان‌های مختلف کشور با اعتبار ۳۳۰ هزار میلیارد ریال تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به عزم دولت تدبیر و امید در تامین زیرساخت‌های روستایی مانند آب، اظهارداشت: اجرای طرح مجتمع آب‌رسانی در شهرستان گرمسار و آرادان استان سمنان یکی از اولویت‌های وزارت نیرو با هدف ارتقای کیفی و کمی آب‌رسانی به روستائیان است.

وزیر نیرو یادآور شد: ۳۷ مجتمع آب‌رسانی در استان سمنان تا پایان دولت دوازدهم اجرایی می‌شود و جمعیتی معادل ۲۸ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وزیر نیرو برای افتتاح طرح های آب و برق به شهرستان های گرمسار و آرادان در غرب استان سمنان سفر کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز