افزایش منابع بانکی در استان

۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۱۱:۰۷:۱۴
کد خبر: ۹۲۵۹۲۴
افزایش منابع بانکی در استان
دبیر شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی گفت: منابع بانکی این استان در پایان مهر ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال به میزان ۱۶ درصد بیشتر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسن مونسان در نشست شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی افزود: این میزان افزایش به ارزش ۱۳۱ هزار میلیارد ریال حجم منابع بانکی استان را به رقم ۹۶۳ هزار میلیارد ریال رسانده است.

وی شمار بانکها و موسسات مالی اعتباری فعال در خراسان رضوی را ۳۸ مورد اعلام و بیان کرد: از این تعداد ۲۴ بانک با شورای هماهنگی بانکهای استان تبادل اطلاعات دارند اما ۱۴ بانک با برخورداری از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال منابع هیچگونه تبادل اطلاعاتی با شورای هماهنگی بانکها ندارند.

دبیر شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی ادامه داد: منابع آزاد بانکی استان ۸۱۹ هزار میلیارد ریال است که از این میزان ۷۰ درصد معادل ۵۷۶ هزار میلیارد ریال امسال تاکنون مصرف شده است.

وی همچنین به وجود محدودیتهای ارزی اشاره و بیان کرد: با این وجود امسال ۳۵ درصد مازاد حواله های بانکی در خراسان رضوی به صورت نقدی اخذ شد که گره بزرگی را از واردکنندگان باز کرده است.

وی افزود: ظرف هفت ماه گذشته امسال ۲۰۲ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در بخشهای کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و گردشگری، قرض‌الحسنه، صادرات و سایر بخشها در خراسان رضوی پرداخت شد. این میزان پرداخت نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۴.۷ درصد رشد داشت. رشد پرداخت تسهیلات در همه بخشها به جز بخش مسکن و ساختمان حاصل شده است.

 

دبیر شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی ادامه داد: ۱۰ هزار و ۱۹۱ واحد تولیدی در حوزه‌های صنعت و معدن، کشاورزی، خدمات و صادرات این استان ۱۵ هزار و ۴۸۷ میلیارد ریال تسهیلات بانکی را طی همین مدت دریافت کرده‌اند. در این میان بیشترین تسهیلات پرداختی مربوط به بخش خدمات به تعداد هفت هزار و ۵۳۲ واحد بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز