استاندار خراسان رضوی مطرح کرد

طرح احیای کشف رود پروژه ملی است / محوطه باستانی کشف رود باید به منطقه گردشگری در کشور تبدیل شود

۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۱۴:۰۶:۱۱
کد خبر: ۹۲۵۹۸۹
طرح احیای کشف رود پروژه ملی است / محوطه باستانی کشف رود باید به منطقه گردشگری در کشور تبدیل شود
استاندار خراسان رضوی گفت : در منطقه باستانی "کشف رود " تمدن های کهنی شکل گرفته است و این محدوده بخشی از تاریخ و تمدن خراسان بزرگ است و با همکاری دستگاه های دولتی طرح احیای منطقه کشف رود آغاز شده است و امیدواریم این محوطه به یکی از مناطق نمونه گردشگری کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در مراسم آغاز عملیات اجرایی و ساماندهی و احیای کشف رود در غالب مدیریت واحد در جمع مسئولین استانی و شهری افزود : وظایف تمامی حکومت ها حفظ سلامت و بهداشت عمومی جامعه است و امروز طرح ساماندهی منطقه "کشف رود" با همکاری همه اعضا دستگاه ه تای حکومتی آغاز شده است.

وی ادامه داد: با جمعی از مسئولین  وضعییت منطقه کشف رود را توسط بالگرد رصد کردیم و اوضاع این منطقه بسیار فاجعه بود و به لطف امام رضا (ع) تصمیم گرفتیم که پروژه نیمه تمام کشفرود را تمام کنیم.

استاندار خراسان رضوی  با اشاره به وجود تمدن های کهن در کشف رود خاطر نشان کرد: در این منطقه میراث کهنی وجود دارد که حتی سازمان میراث فرهنگی نیز از آن بی  خبر است و در این حوزه تمدن های بزرگی وجود داشته که ، بخشی از تاریخ و تمدن خراسان را شکل می دهند و باید با ساماندهی در این منطقه ، کشف رود به یکی از جاذبه های گردشگری کشور تبدیل شود.

رزم حسینی با تاکید بر همکاری دستگاه قضا در منطقه کشف رود تصریح کرد: با توجه به  ورود آب های آلوده به رودخانه و تشکیل پرونده های قضایی  ، لذا مشارکت قوه قضاییه در این طرح ملی پشتوانه محکمی برای این منطقه است و نگاه  این نهاد از ابتدای ورود به طرح ساماندهی کش فرود ، خالی شدن دستگاه قضا از پرونده های جاری است.

وی افزود: طرح احیای کشف رود یک طرح همگانی است و باید تمامی مسئولین حوزه شهری 80 کیلومتر طول مسیر رودخانه را پیمایش کنند و به صورت میدانی این منطقه را بازدید کنند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه طرح احیای کشف رود یک پروژه ملی است بیان کرد: امروزه اگر آهنگ آبادانی در کشور صورت گرفته است با همکاری مسئولین بوده  و امیدواریم با تلاش های همه نهاد های دولتی حوزه کشفرود به یک منطقه آباد برای فعالیت های کشاورزی تبدیل شود و با همکاری میراث فرهنگی ، تمدن های حوزه کشفرود شناسایی شود. 

 

حمایت دستگاه قضایی از پروژه کشفرود مهمترین اتفاق است.

در ادامه محمد رضا کلائی شهردار مشهد که در طرح احیا و ساماندهی رودخانه کشفرود حضور داشت گفت : با همکاری استاندار خراسان رضوی  امیدواریم طرح ساماندهی کشفرود برگ زرینی برای شهر مشهد باشد .

وی افزود: در طرح ملی کشفرود همه دستگاه های دولتی حضور دارند  اما حمایت " دستگاه قضا " از این طرح مهمترین اتفاق است و به هیچ وجه نباید فکر کنیم که آغاز کار است بلکه این پروژه یک کار جهادی بوده و تا آخر این طرح همگی باید همکاری کنند.

شهردار مشهد خاطر نشان کرد: باید در حوزه کشف رود فرصتی را فراهم کرد که مردم بتوانند در این منطقه کشاورزی کنند و فکر می کنم پهنه بندی حریم که به مشاور ابلاغ شده مکمل این اتفاق می تواند باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز