سخنگوی شورای شهر:

شیراز باید زودتر بهسازی شود

۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۱۶:۰۲:۳۷
کد خبر: ۹۲۶۰۴۵
شیراز باید زودتر بهسازی شود
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت:‌ بهسازی سریع شهر شیراز پس از تخریب‌های صورت گرفته در نا آرامی‌های اخیر در دستور کار نهاد شهری قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سعید نظری گفت: در این راستا، جلسه ای با حضور روسای سازمان‌های خدمات‌رسان شهری، شهرداران مناطق و اعضای شورای شهر شیراز برگزار و شهرداری شیراز ملزم شده که به سرعت عملیات بازسازی و بهسازی این کلانشهر را انجام دهد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود بخشی از عملیات بهسازی و بازسازی شیراز ظرف دو هفته آینده انجام شود و بخش دیگر نیز که تخریب ها جدی تر بوده احتمالا زمان بیشتری به خود اختصاص خواهد داد.

یک ایستگاه قطار شهری شیراز آسیب دیده در ناآرامی‌ها

ارزیابی میزان خسارت‌ها

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه گفت: در پی بروز رفتارهای هنجارشکنانه برخی افراد در خسارت جدی به اموال عمومی، خصوصی و دولتی شیراز وارد شد، گفت: شهرداری شیراز به همراه کارشناسان دادگستری مامور تعیین خسارت‌های وارده به این شهر شده‌اند.

وی ادامه داد:‌ تمرکز فعلی مدیریت شهری در حال حاضر معطوف به ارزیابی خسارتهایی است که به شهر شیراز وارد شده است.

سخنگوی شورای شهر شیراز ادامه داد: این شورا، شهرداری این شهر را به همراه کانون کارشناسان دادگستری فارس مامور کرده تا خسارتهایی که طی چند روز اخیر به این شهر وارد شده ارزیابی شود.

نظری اضافه کرد: خسارت‌های وارد شده به شهر شیراز در روزهای اخیر در سه حوزه اموال عمومی شهرداری، اموال خصوصی مردم و اموال دولتی ازجمله بانک ها و ساختمان های اداری بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تابلوهای شهری، دوربین‌های کنترل ترافیک،‌ ایستگاه های اتوبوس، ماشین آلات شهرداری و آتش نشانی در ناآرامی‌ها دچار تخریب شده‌اند. 

وی ادامه داد: به ساختمان شهرداری مناطق ۵، ۱۰ و  ۴ آسیب جدی وارد شده و در این میان،‌ ساختمان منطقه ۹ نیز بیشترین خسارت را دیده است.

نظری در پاسخ به سوالی پیرامون جبران خسارت وارد شده به شهر از محل بیمه،گفت: فعلا تامین دلیل وارد شدن این خسارتها انجام شده و باید دید که در آینده چه اتفاقی رخ می دهد.

قدردانی از کمک ارتش

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از این گفت‌وگو، کمک ارتش برای حفاظت از تاسیسات زیربنایی شهری در شیراز را بسیار موثر دانست و گفت: در روزهای اخیر تاسیسات مهم شهری با کمک ارتش در شیراز حفظ شد هرچند که نیروی انتظامی ، بسیج و شورای تامین استان فارس نیز در این راستا کمک‌های شایانی داشته اند.

نظری تصریح کرد: موج سواری بر مطالبات مردمی توسط عده ای معدود در روزهای اخیر انجام شد هرچند که قطعا نمایندگان مردم از طریق قانونی پیگیر مطالبات به حق مردم نیز خواهند بود.      

کرایه تاکسی در شیراز گران نمی‌شود

عضو شورای شهر شیراز  در خصوص احتمال تغییر نرخ کرایه تاکسی های درون شهری شیراز در پی افزایش قیمت بنزین گفت: براساس تصمیم این شورا، هیچ گونه افزایش قیمتی در نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز انجام نخواهد شد.

وی اظهار داشت: با این وجود،‌ شورای شهر به همراهی اتحادیه‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی شیراز در حال ارزیابی وضعیت است.

بسته‌های حمایتی برای رانندگان تاکسی‌

نظری با بیان اینکه مطالبات به حق رانندگان تاکسی و اتوبوس‌های شهری شیراز نیز دنبال خواهد شد گفت: مدیریت شهر شیراز برای تامین نیازهای اولیه و مورد نیاز رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز و تهیه بسته های حمایتی از جمله افزایش سهمیه بنزین، تامین لاستیک و ...حداکثر تلاش خود را بکار خواهد گرفت.

وی اولویت مدیریت شهری شیراز را تهیه بسته های حمایتی برای کمک به فعالان ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر عنوان کرد.

وی تاکید کرد: فضای خدمات رسانی به شهروندان شیرازی از امروز از سر گرفته شده و مانند روال قبل در حال انجام است و خدمات رسانی به مردم به حالت قبل بازگشته است.

هیچ خیابانی در شیراز مسدود نیست

سخنگوی شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حال حاضر تمام معابر شهری،خیابان ها و کوچه های شیراز که در برخی موارد در روزهای گذشته توسط برخی اشخاص مسدودسازی شده بود بازگشایی شده است.

اسناد شهرداری محفوظ ماند

نظری در ادامه سخنان خود درباره محفوظ ماندن اسناد مکتوب شهرداری شیراز به شهروندان اطمینان داد و گفت: فضای فیزیکی و تجهیزات قابل بهسازی و بازسازی است و موضوع حفاظت از اسناد شهرداری مسئله مهمی بود که خوشبختانه با فعال شدن سریع پدافند غیرعامل شهرداری شیراز در روزهای گذشته، اسناد شهرداری به محلی امن منتقل شد و به هیچ سندی خسارت وارد نشده است.

اعتراض ها به اصلاح قیمت بنزین که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از دقایق اولیه بامداد جمعه ۲۴ آبان به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت.

در برخی شهرها این اعتراض ها تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد. در این میان، برخی افراد به اموال عمومی آسیب وارد کردند. 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز