معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل:

قیمت هیچ کالایی در بازار افزایش نداشته است

۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۱۰:۲۷:۵۹
کد خبر: ۹۲۶۱۸۶
قیمت هیچ کالایی در بازار افزایش نداشته است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: بر اساس بررسی های به عمل امده قیمت هیچ کالایی در بازار در استان اردبیل افزایش نیافته است.

به گزارش برنا،ارژنگ عزیزی در نشست با نمایندگان اصناف استان افزود: در مبادی عرضه محصولات و مواد خام به صورت عمده هیچ تغییری در قیمت ها به وجود نیامده و پیش بینی می شود افزایش قیمتی در مراکز عرضه کالا برای مصرف نباشد.

وی اظهار کرد: بازار یکی از ارکان شکل گیری ونظام بوده و در بعد از انقلاب نیز در صحنه های مختلف نقش تعیین کننده ای داشته است.

وی با بیان اینکه سران سه قوا بعد از کارشناسی های مختلف در راستای افزایش قیمت بنزین به تصمیم نهایی رسیده اند ، افزود: قاچاق سوخت از جمله مهم ترین دلیل افزایش قیمت بنزین می باشد که برای جلوگیری از خروج منابع از داخل کشور این تصمیم گرفته شده است.

وی ادامه داد : قیمت بنزین در کشورهای همسایه چندین برابر کشور می باشد که این دلیل مهمی برای قاچاق سوخت از کشور است.

عزیزی گفت: عدالت اجتماعی از دیگر دلایل افزایش قیمت سوخت است که بر اساس آمار دهک های بالای جامعه نسبت به دهک های پایین 23برابر بیشتر از سهمیه سوخت در کشور استفاده می کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل تصریح کرد: دلایل دیگری نیز در کارشناسی های انجام گرفته برای افزایش قیمت سوخت مد نظر بوده که کاهش آلودگی هوا ، افزایش انگیزه خودروسازان برای ساختن خودرهای کم مصرف و سایر مسایل اجتماعی از جمله کاهش ترافیک از جمله این علت ها بوده است.

وی با بیان اینکه هیچ افزایشی در کرایه های ناوگان های حمل و نقل عمومی نیز وجود ندارد ، گفت: بر اساس برآوردهای کارشناسی برای تامین سوخت مورد نیاز این وسایل نقلیه سهمیه هایی تعلق خواهد گرفت.

 

نظر شما