نظارت بر قیمت‎ها رمز اصلی موفقیت طرح ۲ نرخی شدن بنزین است

۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۱۲:۰۵:۳۶
کد خبر: ۹۲۶۲۰۹
نظارت بر قیمت‎ها رمز اصلی موفقیت طرح ۲ نرخی شدن بنزین است
عضو هیات علمی دانشگاه لرستان گفت: نظارت دقیق بر قیمت‎ها توسط بازوهای نظارتی برای موفقیت طرح۲ نرخی شدن قیمت بنزین یک ضرورت انکار ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد علیزاده روز چهارشنبه گفت: به منظور کنترل مصرف سوخت و بهینه سازی مصرف انرژی دولت ناگزیر به ۲نرخی کردن و افزایش  قیمت بنزین بود که در غیر اینصورت باید از روش های دیگری اقدام می کرد.

وی با تاکید بر اینکه ۲ نرخی شدن قیمت بنزین اقدام خوبی بود، اظهار داشت: روش و نحوه اجرای این طرح بیشتر مورد انتقاد مردم است که در این راستا باید راهکار مناسب تری اتخاذ می شد.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: دولت بایستی در چهار سال گذشته در این راستا زیرساخت هایی را فراهم می کرد و تعداد خودروهای گاز سوز و یا اینکه جایگاه های سوخت سی ان جی را در سطح شهرها افزایش می داد.

علیزاده با بیان اینکه متاسفانه زیرساخت های لازم برای اجرایی شدن این طرح در سطح کشور فراهم نشده افزود: این در حالیست که سوخت های جایگزین از جمله گازوئیل و سی ان جی همچنان قیمت ثابت دارند.

وی ادامه داد: از طرفی پیش از ۲ نرخی شدن قیمت بنزین باید سهمیه بنزین آژانس ها، سرویس های مدارس و تاکسی های اینترنتی افزیش می یافت تا از طرفی از بدبینی در بین مردم جلوگیری شود و اذهان عمومی نیز برای افزایش قیمت بنزین آماده شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان با تاکید بر ضرورت ایجاد اعتمادسازی در بین جامعه توسط مسئولان افزود: اگر چه اجرای این طرح در بلند مدت تاثیر مثبتی بر اقتصاد کشور دارد اما صحبت نکردن با مردم باعث ایجاد بی اعتمادی و بدبینی در جامعه  را بدنبال دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز