سرکنسول قزاقستان در بندرعباس:

ایران پتانسیل بالایی در زمینه‌های مختلف دارد

۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۱۱:۱۸:۵۲
کد خبر: ۹۲۶۲۱۹
ایران پتانسیل بالایی در زمینه‌های مختلف دارد
سرکنسول قزاقستان در بندرعباس با اشاره به پتانسیل‌های کشور ایران در حوزه‌های مختلف گفت:نگاه مثبتی به سرمایه گذاری در منطقه جنوب ایران دارم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دولتالی نیسان  ( Dauletaly nyssan ) سه شنبه شب در حاشیه نشستی با نائب رییس اتاق بازرگانی اهواز اظهار داشت: این گونه نشست ها و گفت وگوها نشان از روابط خوب میان کشورها دارد.

وی بیان کرد: با توجه به بررسی انجام شده می توان گفت توانمندی هایی که در خوزستان در حوزه های فولاد، نفت و کشاورزی وجود دارد با پتانسیل های موجود در قزاقستان شباهت دارد.

سر کنسول جمهوری قزاقستان در بندرعباس یکی از اهداف و وظایف خود برای سفر به استان خوزستان  را آشنا کردن تجار این منطقه  با بازار قزاقستان عنوان کرد و گفت: تلاش می شود تا تجار ۲ کشور به یکدیگر شناسانده شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر نمی توان گفت تجار قزاقستانی در چه حوزه هایی می توانند در خوزستان سرمایه گذاری کنند بلکه امروز پس از اطلاع از تمامی پتانسیل ها و پس از درمیان گذاشتن این اطلاعات با آنها می توانم نتیجه را اعلام کنم.

نیسان با اشاره به ویژگی ها و مزایای سرمایه گذاری در قزاقستان بیان کرد: جغرافیای استراتژیک این کشور، قانون پشتیبانی از سرمایه گذاران خارجی در همه زمینه ها، حمایت دولت از سرمایه گذاران، معافیت مالیات از زمین  و ملک و اختصاص تسهیلات به سرمایه گذاران خارجی از جمله این مزایا است.

نائب رییس اول اتاق بازرگانی اهواز نیز گفت:در یک فعالیت اقتصادی که به هر نحو و با هر شیوه ای آغاز می شود مهم نتیجه وخروجی آن است.

سیدسلطان حسینی امین گفت: استان خوزستان در بخش های مختلفی مانند کشاورزی  و گردشگری ظرفیت های بالایی برای سرمایه گذاری دارد لذا ما از حضور سرمایه گذاران خارجی در این استان استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی به جرات می توان گفت خرمای خوزستان از بهترین  و مرغوب ترین نوع خرما برای صادرات به دیگر کشورها است.

نائب رییس اول اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: حوزه دیگر و مهم سرمایه گذاری در خوزستان در حوزه تصفیه آب، تبدیل آب شور به شیرین،   فاضلاب  و برق است.

وی با اشاره به توان فنی و دانش موجود در کشور بیان کرد: از کشور قزاقستان درخواست می کنیم نیاز خود را به ما اعلام کند تا براساس آن نیاز و با توجه به توانمندی خود، خدمات لازم را برای آنها فراهم کنیم.

 

نظر شما