فرمانده سپاه امام رضا (ع) مشهد بیان کرد:

۴۰ سال امنیت جامعه در گرو اندیشه بسیج است / در گام دوم انقلاب افق های روشنی پیش رو بسیج و نظام اسلامی وجود خواهد داشت

۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۱۱:۳۰:۰۵
کد خبر: ۹۲۶۲۳۰
۴۰ سال امنیت جامعه در گرو اندیشه بسیج است / در گام دوم انقلاب افق های روشنی پیش رو بسیج و نظام اسلامی وجود خواهد داشت
فرمانده سپاه امام رضا (ع) مشهد گفت : در این چند دهه که از انقلاب اسلامی می گذرد امنیت جامعه را مدیون اندیشه بسیج بوده ایم و همانگونه که در گام اول انقلاب "بسیج" نقش مهمی را در پیشبرد جامعه ایفا کرده است در گام دوم انقلاب نیز افق های روشنی در مقابل نظام اسلامی و" سازمان بسیج " وجود خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سردار سرتیپ دوم یعقوب علی نظری در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت هفته بسیج درمحل مجتمع فرهنگی و هنری آیه ها برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی مردم ایران قرار داریم  و در طول این مدت شاهد برکات نهاد بسیج  که امام راحل (ره) به یادگار گذاشت هستیم.

وی تصریح کرد: سازمان مردم نهاد بسیج در طی 40 سال گذشته در همه عرصه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی حضور داشته و همچنین در عملیات های مهم برون مرزی و درون مرزی نقش مهمی رادر امنیت مردم  ایفا کرده است.

فرمانده سپاه پاسداران امام رضا (ع) با بیان اینکه  بسیج همان وحدت مردم است خاطر نشان کرد: در طول فعالیت های انقلاب اسلامی سازمان مردم نهاد بسیج همیشه پیشتاز بوده است و اگر بسیج نبود بی شک نمی توانستیم با دشمن مقابله کنیم.

سردار نظری بیان کرد: بسیجی ها ضمن داشتن بصیرت و معنویت از خلاقیت های گسترده ای بهره مند بودند و هرکجا نو آوری در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی وجود دارد اندیشه بسیج نیز همراه آن بوده است.

وی با اشاره به نقش بسیج در گام اول انقلاب اضافه کرد: امیدواریم همانگونه که بسیج مردمی به عنوان پایه و اساس انقلاب نقش مهمی را ایفا کرده است در گام دوم انقلاب نیز حضور کارآمد و موثرتری داشته باشد و افق های روشنی پیش رو نظام اسلامی بگذارد.

سردار نظری در خصوص تعداد حوزه های  فعال مقاومت در هفته بسیج اظهار داشت: 550 پایگاه مقاومت بسیج محلات ، 600 واحد بسیج دانش آموزی ، 1000هزار پایگاه قشری ، در سطح شهر مشهد فعال هستند و برنامه های مختلفی خواهند داشت.

وی با ذکر برنامه های مختلف در هفته بسیج تصریح کرد: تمامی برنامه ها در هفته بسیج از روز پنج شنبه 30 آبان ماه با شعار بسیج ، اخلاق ، معنویت آغاز خواهد شد و همچنین دیدار مسئولان بسیجی با نماینده ولی فقیه که که یک  دیدار معنوی است  را خواهیم داشت.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) مشهد در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش بسیج در حوزه های اقتصادی کشور بیان کرد: قرارگاه جهاد اقتصادی بسیج از 6 تشکل اقتصادی تشکیل شده است که بسیج سازندگی حفظ کارخانجات پوشک تولیدی را برعهده گرفته است . همچنین توسط این نهاد 1000هزار قرض الحسنه مردمی ایجاد شده است و تا کنون 1ونیم شغل در خراسان رضوی برای مردم به وجود آمده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات بسیج حفظ و تثبیت کارخانجات است و با توجه به فعالییت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی بسیج 3 هزار شغل در کشور ایجاد شده و 250 نفر مهاجرت معکوس از روستا به شهر با توجه به ایجاد اشتغال روستایی داشته ایم .

سردار نظری با بیان احیای قنات ها در شهرستان های مختلف استان خراسان رضوی افزود: تا کنون 59 قنات را احیا کرده ایم و 1400هکتار محصولات سطح زیر کشت در شهرستان های تربت حیدریه ، خواف ، تایباد، تربت جام به محصولات زراعی اضافه کردیم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه های بسیج حضور  مهندسین کشاورزی در آموزش و مهارت دادن به کشاورزان است و همچنین در ذیل جهاد اقتصادی بسیج 6 تشکل فعال هستند که به مردم خدمت رسانی می کنند.

وی با اشاره به حوادث اخیردر کشور مطرح کرد: با توجه به اینکه دشمنان انقلاب بر روی مشهد تمرکز بیشتری داشتند تا شهر را دچار آشوب کنند اما حضور به موقع بسیجی ها در صحنه باعث شد تا حادثه ای در مشهد نداشته باشیم و هدف دشمنان نابود شود.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز