معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان:

کار در جمهوری اسلامی عبادت است

۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۱۲:۴۷:۰۰
کد خبر: ۹۲۶۲۸۹
کار در جمهوری اسلامی عبادت است
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: کار در جمهوری اسلامی عبادت است، در صورتی که خالص برای خدا باشد البته میان کارها نیز تفاوت است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر"محمدصادق بصیری" امروز 29 آبان ماه در مراسم تکریم خادمان کتاب، کتابداران و فعالان کتابخانه های عمومی استان کرمان به مناسبت هفته کتاب اظهار کرد: نهاد کتابخانه یکی از مقدس ترین نهادهاست زیرا با دو پدیده مهم کتاب و کتابخوانی سر و کار دارد.

وی افزود: کار در جمهوری اسلامی عبادت است، در صورتی که خالص برای خدا باشد البته میان کارها نیز تفاوت است.

بصیری با اشاره به ارزش کتاب تصریح کرد: ارزش نوشته‌ها به این است که خواندنی باشد زیرا کتاب مقدس و کتاب ضاله داریم لذا هر چه نوشته شد خواندنی نیست. ارزش کتاب به این است که خواندنی باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با اشاره به اینکه کتاب آسمانی ما قرآن کریم است که ریشه آن کلمه قرائت و خواندن است، بیان کرد: شاید مهم ترین، راحت ترین و ممکن ترین راه رسیدن به خداوند، خواندن آیات و روایت باشد.

وی افزود: ما با قرآن می توانیم نگاه سیستمی پیدا کنیم و به ما می آموزد مطالعه جسته و گریخته فایده ندارد و باید پیوسته باشد و به یک نگاه کل برسد که قرآن کریم کل نگر است.

بصیری با اشاره به اینکه چگونه خواندن و چه خواندن مهم است، گفت: در استانداری کرمان در زمینه افزایش سرانه مطالعه اقدام کرده ایم و یک ساعت در روزهای پنجشنبه همه با هم کتاب می خوانیم و بهانه وقت نداشتن برای کتابخوانی از بین رفته است.

 "احمد وفایی" مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان در این مراسم گفت: برای افزایش سرانه مطالعه، اعضای کتابخانه ها و امانت کتاب، باید فعالیت های تبلیغی و ترویجی را در کتابخانه ها افزایش بدهیم.

وی با اشاره به اینکه 905 نشست کتابخوان را در سال گذشته در کتابخانه های استان برگزار کرده ایم، افزود: بیش از 4000 هزار جلد کتاب توسط همکاران ما در این نشست ها معرفی شده است.

وفایی تصریح کرد: بیش از 2 میلیون و 900 هزار مراجعه کننده به کتابخانه های استان کرمان داشته ایم که رشد 10 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز