آیا فناوری ؛ روابط خانوادگی را مختل می کند؟

۱۴۰۰/۱۱/۰۹ - ۱۸:۴۲:۱۰
کد خبر: ۹۲۶۴۰۵
آیا فناوری ؛ روابط خانوادگی را مختل می کند؟
آخرین تحقیقات از تأثیر فناوری بر روابط انسانی نشان می دهد که اغلب کاربران فناوری را مشکلی بزرگ در جامعه معرفی کرده و 62 درصد نیز این مشکل را در کانون خانواده جستجو کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دانشگاه ایالتی یوتا یکی از دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا در آخرین نظرسنجی خود تأثیر فناوری بر روابط خانوادگی را مورد بررسی قرار داده و نتایج جالب توجهی را منتشر کرد.

در این نظرسنجی، 88 درصد از کاربران فناوری را مشکلی بزرگ در جامعه معرفی کردند که در روابط انسانی تداخل ایجاد کرده است؛ 62 درصد از این افراد نیز معتقدند فناوری در روابط افراد در خانواده تأثیر جدی گذاشته و اغلب مشکلاتی را در کانون گرم خانواده ایجاد می کند.

70 درصد از کاربران اعلام کردند که فناوری گاهی از اوقات روابط میان افراد در خانواده را گسسته می کند. 45 درصد نیز فناوری را مشکلی بزرگ در مسیر ازدواج و تشکیل خانواده خود معرفی کردند.

43 درصد گزارش دادند که همسر و یا شریک زندگی خود تقریبا هر شب از فناوری در رختخواب استفاده می کنند و به همین دلیل نیز نزدیک به 25 درصد این افراد معتقدند که استفاده از فناوری سردی و اختلال جنسی در میان زوج ها را تشدید می کند.

در همین حال 55 درصد نیز اعلام کردند که همسر و یا شریک زندگیشان زمان زادی از روز را صرف حضور در اینترنت و شبکه های اجتماعی کرده و از توجه به دیگر اعضای خانواده غافل می مانند. در این میان 48 درصد نیز آرزو کردند که زمان به شرایط قبل بازگشته و افزارد با صرف زمان کمتری در اینترنت، زمان بیشتری را به فرزندانشان اختصاص دهند.

در این نظرسنجی از هر 10 بزرگسال، 6 نفر نگران تأثیر فناوری در ارتباط با فرزندانشان بوده و تقریبا 4 نفر نیز ارزو کردند که به زودی اطلاعات بیشتری را در مورد تأثیر فناوری و فرزندپروری کسب کنند.

38 درصد از کاربران نیز اذعان کردند که گاهی از اوقات با اعضای خانواده خود از فناوریهای نوین استفاده می کنند. 35 درصد نیز اعلام کردند که هنگام غذاخوردن با همسر و یا شریک زندگی خود از فناوری استفاده می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز