کردستان در گازرسانی به روستاها هفتمین استان کشور است

۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۷:۰۰:۴۵
کد خبر: ۹۲۷۰۳۳
کردستان در گازرسانی به روستاها هفتمین استان کشور است
استان کردستان به لحاظ بهره‌مندی جمعیت روستایی از نعمت گاز طبیعی، رتبه هفتم را در کشور دارد و تاکنون هفت هزار و ۱۹۱ کیلومتر شبکه گازرسانی در این نقاط اجرا کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مدیرعامل شرکت گاز کردستان روز شنبه اظهار داشت: حدود ۱۰ هزار و ۵۳۹ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی نیز در استان انجام شده که سه هزار و ۳۴۸ کیلومتر آن شهری است.

احمد فعله‌گری به بهره‌مندی ۸۹ درصدی جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی اشاره کرد و افزود: میزان گازرسانی به روستاهای کردستان حدود ۲ برابر شبکه شهری است که نشان از اهمیت و توجه به مناطق روستایی در زمینه بحث تامین انرژی دارد.

وی با بیان اینکه بیشتر روستاهای مرزی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، یادآور شد: اکنون عملیات گازرسانی به پنج روستای مرزی در شهرستان بانه نیز در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اولویت اول این شرکت را گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت اعلام کرد و گفت: با این وجود برخی روستاهای کم جمعیت نیز که در مسیر شبکه بودند از این نعمت برخوردار شدند.

فعله‌گری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۱ شهر و یک هزار و ۲۲۵ روستا در این استان به شبکه سراسری گاز متصل هستند، اضافه کرد: گازرسانی در مناطقی از استان با وجود سخت گذر بودن و دشواری عملیات صورت گرفته است.

وی افزود: در چند سال اخیر با بسترسازی و تقویت زیرساخت‌های خطوط انتقال و شبکه‌های گازرسانی روند تداوم خدمت رسانی به مردم استان کردستان بویژه مناطق ر وستایی و و محروم از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده است.

شرکت گاز کردستان به ۵۲۳ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و اداری خدمات می‌دهد و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز