فرماندار خلخال:

تردد تریلی در جاده خلخال به اسالم ممنوع شد

۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۱:۵۱:۴۳
کد خبر: ۹۲۷۰۴۲
تردد تریلی در جاده  خلخال به اسالم ممنوع شد
فرماندار خلخال از ممنوعیت تردد تریلی، تانکر سوخت و کشنده‌های شش محور در جاده ارتباطی خلخال به اسالم خبرداد.

به گزارش برنا،فریدون بابایی، فرماندار خلخال صبح امروز در جلسه کمیته برف‌روبی خلخال گفت: ممنوعیت تردد وسایط نقلیه موتوری یاد شده با هدف پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی در سطح یخ‌زده جاده ارتباطی خلخال به اسالم در فصول سرد سال صورت گرفته و این محدودیت تا بهار سال آینده ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه در جریان بارش برف هفته گذشته توقف این وسایط نقلیه در میان جاده خلخال - اسالم حتی با داشتن زنجیر چرخ موجب راه‌بندان و گرفتاری سایر خودرو‌ها شده بود، اظهار کرد: طبق روال سال‌های گذشته مسیر تردد تانکر‌های سوخت‌رسان بزرگ برای سوخت‌گیری از رشت در استان گیلان جاده اردبیل - آستارا و اردبیل به خلخال تعیین می‌شود.

فرماندار خلخال با تاکید بر کمک ماشین آلات برف‌‍روبی شهرداری‌های خلخال، کلور و هشجین به برف‌روبی جاده‌های روستا‌های مجاور این شهر‌ها افزود: با توجه به محدودیت ماشین‌آلات راهداری و تسریع در بازگشایی راه‌های مسدود شده، طبق روال سال‌های گذشته هرکدام از شهرداری‌های این سه شهر وظیفه برف روبی و بازگشایی تعدادی از روستا‌ها را در مواقع بارش برف بر عهده خواهند داشت.

بابایی گفت: با هدف پیشگیری از گرفتاری خودرو‌های فاقد زنجیر چرخ در مسیر راه خلخال به اسالم کنترل زنجیر چرخ کلیه وسایط نقلیه بر عهده پلیس راه بوده و انتظار می‌رود این مهم با همکاری ماموران پلیس راه استان‌های اردبیل و گیلان در ابتدای ورودی این جاده از هر دوسمت صورت گیرد.

او با تقدیر از تلاش راهداران در بازگشایی جاده‌های برف‌گیر و گردنه‌های صعب العبور شهرستان اظهارکرد: انتظار از مسئول اداره راهداری وحمل و نقل جاده‌ای شهرستان عقد قرارداد لازم با صاحبان ماشین آلات برف روبی قبل از آغاز بارش‌های سنگین برف برای حضور به موقع در راه‌های برف‌گیر شهرستان است.

فرماندار خلخال با بیان اینکه ماشین‌آلات و امکانات برف‌روبی راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خلخال برای بازگشایی ۸۵۰ کیلومتر از مسیر راه‌های ارتباطی موجود این شهرستان کافی نیست، اظهار کرد: علاوه بر بکارگیری ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین به همراه ۱۰ اکیپ راهداری این اداره برای برف‌روبی وبازگشایی مسیر‌های پوشیده از برف، همه ساله ماشین‌آلات بخش خصوصی نیز بصورت استیجاری برای کمک به راهداران مورد استفاده قرار می‌گیرد که امسال نیز این کار صورت خواهد گرفت.

بابایی بازنگهداری جاده در گردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم را کاری بسیار سخت دانسته و گفت: تلاش برای برف‌روبی، کمک به در راه ماندگان وهدایت ترافیک در مواقع بارش سنگین برف از سوی راهداران، امداد گران جمعیت هلال احمر وماموران پلیس راه مستقر در این گردنه نوعی ایثار است.

 

نظر شما