استاندار لرستان:

رقابت ها و انتخابات باید در قالب احزاب شکل بگیرد / باید خانه احزاب را تقویت کنیم

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۱۲:۰۱:۴۷
کد خبر: ۹۲۷۵۰۲
رقابت ها و انتخابات باید در قالب احزاب شکل بگیرد / باید خانه احزاب را تقویت کنیم
سیدموسی خادمی گفت: همراهی کامل و یا تقابل صد درصدی افراد با یکدیگر، نوعی تفکر دیجیتالی است که متاسفانه در جامعه حاکم شده است.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛خادمی  در همایش تحزب و توسعه استان که با حضور عبدالحسین روح الامینی رئیس خانه احزاب کشور برگزار شده بود ، اظهار کرد: تفکر دیجیتالی بر خلاف آنچه که  باید در حوزه های اجتماعی دنبال کنیم در جامعه حاکم  شده به این معنا که افراد یا صددرصد با ما موافق  هستند و در غیراین صورت مقابل ما قرار دارند و نمی توانند کار مثبتی انجام دهند.

اوافزود: این نوع تفکر از ضعف های بزرگ به ویژه در استان های کمترتوسعه یافته است که از رفتارهای گذشته فرهنگی برخی مناطق و طایفه گرایی نشات می گیرد.

 خادمی تصریح کرد: باید تفکر وحدت و همراهی در جامعه شکل بگیرد که ترویج آن توسط برخی سیاسی ها  و آحاد جامعه، کار بزرگی است.

استاندار لرستان خطاب به فعالان سیاسی یادآورشد:‌ چنانچه یاد بگیرید و تلاش کنید که با هم کارکرده،  همدیگر را بپذیرید و باوجود اختلاف سلیقه وحدت داشته باشید، عموم مردم نیز این مهم را سرلوحه خود قرار می دهند که در این صورت، رسالت بزرگی به نام جامعه پذیری سیاسی توسط احزاب انجام می شود.

خادمی گفت: البته این رسالت باید از مقاطع پایین تر همچون آموزش وپرورش آغاز شود اما به دلیل اینکه نتیجه ای حاصل نشده، می توان ایجاد الگوی وحدت را از سطوح میانی همچون احزاب آغاز کرد.

او خاطر نشان کرد: باید با همپوشانی صحیح اختلافات و تضادها به وحدت جامعه کمک کنیم چراکه وحدت، یک مساله پادگانی نیست تا همه مثل هم رفتار کرده و شعار دهند.

خادمی بیان کرد: توسعه و رشد کشور، نقطه وحدت همه است اما روش های مختلف برای آن وجود داردکه تکثر این روش ها باید به رسمیت شناخته شود.

 او  پاسخگویی نسبت به اختیارات و میزان مسئوولیت را از بزرگترین ویژگی های اصلی یک حکمرانی خوب دانست وافزود:‌ یکی از مشکلات اصلی این است که افرادی مسئوولیت می گیرند، به هیچکس پاسخ نمی دهند و فردی نیز  پاسخگوی رفتار آنها نیست که شکل گیری احزاب تاثیر بسزایی در رفع این مساله دارد.

خادمی با تاکید بر اینکه رقابت ها و انتخابات باید در قالب احزاب شکل بگیرد، عنوان کرد: در تحلیل تاریخی برای شناسایی ضعف ها، همه، خود احزاب را دلیل مشکلات می دانند اما باید توجه کرد بخشی از این مشکلات به جامعه بر می گردد که به دنبال کار حزبی نبوده اند.

او  با اشاره به آغاز اقداماتی برای افزایش آگاهی مردم ،گفت:‌دولت نیز باید با وضع و اجرای قوانین به توسعه این فعالیت ها کمک کند چراکه سیستم احزاب، از تجربه های خوب بشر است.

خادمی  تاکید کرد:همه باید به سمت رفتارهای واقعی حزبی کمک کرده  و خانه احزاب را تقویت کنیم چراکه ارتقا اصولی احزاب منجر به توسعه همه جانبه کشور خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز