برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی تاتارکوراش در قوچان

۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۰۷:۵۰:۴۵
کد خبر: ۹۲۷۸۳۳
برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی تاتارکوراش در قوچان
رئیس کمیته تاتار کوراش فدراسیون جودو گفت: مسابقات قهرمانی تاتارکوراش کشور و انتخابی تیم ملی روز های 6 و7 آذرماه در قوچان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، فرشاد شادکام در خصوص تاریخچه این رشته اظهار کرد: رشته تاتار کوراش بالغ بر هزار و 100 سال قدمت دارد و هم اکنون در 62 کشور جهان به این رشته پرداخته می‌شود.

وی افزود: بزرگترین مسابقات این رشته در کازان یا تاتارستان کشور روسیه هر ساله برگزار می‌شود. ما در سال 2018 توانستیم از میان 42 کشور شرکت کننده، رتبه سوم دنیا را در تاتار کوراش بدست آوریم که این موضوع ظرفیت خوب این رشته را در ایران نشان می‌دهد.

رئیس کمیته تاتار کوراش فدراسیون جودو در خصوص مسابقات قهرمانی تاتارکوراش ایران نیز گفت: این دوره از مسابقات طی روز های 6 و 7 آذرماه به میزبانی قوچان برگزار می‌شود. پیش بینی شده استقبال خوبی از این مسابقات به عمل آید و بین 150 تا 200 شرکت کننده در این رقابت های حضور پیدا کنند.

وی بیان کرد: این دوره از مسابقات در 9 وزن 60، 65، 70، 75، 80، 85، 90، مثبت 100 و منفی 100 کیلوگرم برگزار می‌شود که 5 نفر در هر وزن به اردو های تیم ملی دعوت خواهند شد.

شادکام عنوان کرد: اولین اردوی آمادگی تیم ملی پس از این مسابقات در دی ماه برگزار می‌شود که اراک احتمالا میزبان خواهد بود، همچنین بهمن ماه، مسابقات جایزه بزرگ تاتار کوراش را به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در مازندران خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه، بدون شک تاتار کوراش به جایگاه واقعی خود دست پیدا می‌کند، تصریح کرد: از زمانی که به فدراسیون جودو ملحق شدیم، شرایط در این رشته بهبود یافت و در اسفندماه کلاس داوری و مربیگری را در دو بخش آقایان و بانوان برگزار خواهیم کرد.

رئیس کمیته تاتار کوراش فدراسیون جودو عنوان کرد: پس از اسفندماه مرحله دوم اردوی تیم ملی را در تهران خواهیم داشت و آخرین اردوی تیم ملی نیز در خرداد ماه برپا خواهد شد.

شادکام در خصوص مسابقات جهانی کمیته تاتار کوراش نیز گفت: با وجود تعلیق جودو ایران در عرصه های بین المللی، ما در کمیته ها می‌توانیم فعالیت جهانی داشته باشیم و پرچم ایران را برافراشته نگه داریم.

وی بیان کرد: در فدراسیون جودو، کمیته های دفاع شخصی، قزاق کورس و تاتار کوراش فعال هستند و اردو هایی را نیز برگزار می‌کنند.

رئیس کمیته تاتار کوراش فدراسیون جودو در خصوص فعالیت های بانوان در تاتار کوراش نیز گفت: کارهای خوبی در بخش بانوان صورت گرفته است. در دوره داوری سال گذشته، بانوان حضور خوبی داشتند.

شادکام ادامه داد: احتمالا در سال آینده مسابقات کشوری بانوان را نیز در این رشته داشته باشیم، همچنین مکاتباتی با فدراسیون جهانی برای حضور بانوان ایران در مسابقات بین المللی انجام شده است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مربی در کشور پرورش ندهیم، نمی‌توانیم بازیکن جذب کنیم، همچنین در سال آینده مسابقات استانی را نیز خواهیم داشت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز