دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی:

جلب مشارکت مردم لازمه توسعه اقتصادی است

۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۰۷:۵۹:۳۶
کد خبر: ۹۲۷۸۳۶
جلب مشارکت مردم لازمه توسعه اقتصادی است
دبیر نهاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی جلب مشارکت مردم و خیران را لازمه توسعه و رونق اقتصادی این استان دانست و گفت: با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی‌فرهنگی بستر تحقق این مهم فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی اکبر لبافی شنبه شب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان گناباد اظهار کرد: به رغم تجربه‌ طرح‌هایی مانند مشاغل خانگی، تسهیلات مشاغل خرد، بنگاه‌های زود بازده و کارگاه‌های تولید و اشتغال، به دلیل اینکه در آن‌ها مشارکت مردم کم یا سیاست‌ها از بالا به پایین و از سوی دولت و مسوولان اعمال می‌شد، نتایج قابل قبول نداشت.

وی افزود: بسیاری از قوانین نظیر تامین اجتماعی و مالیات موانع توسعه اقتصادی هستند اما با اجرای طرح ابتکاری استاندار خراسان رضوی تحت عنوان مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به دنبال تلطیف این قوانین و جلب مشارکت مردم برای اشتغال و کارآفرینی هستیم.

دبیر نهاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیش از 100 معین اقتصاد مقاومتی در مناطق شهری و روستایی خراسان رضوی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: با مشارکت معین‌های اقتصاد مقاومتی طرح «هر روستا یک معین یا هر تعاونگر یک روستا» در ۷۰ روستای استان در دست اجراست.

لبافی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان از اطلاعات مربوط به الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، معین ها، رقم سرمایه‌گذاری ها و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها آگاهی شوند.

وی با ارائه اطلاعاتی پیرامون نحوه کار با سامانه ثبت اطلاعات پروژه‌ها و اقدامات معین‌های اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد:

بعد از ثبت اطلاعات پروژه‌ها و اقدامات معین‌های اقتصاد مقاومتی در این سامانه، فرماندار هر شهرستان اطلاعات را تایید و به نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان ارجاع می‌دهد و در آن صورت امکان استفاده آزاد از اطلاعات پروژه‌های معین‌های اقتصاد مقاومتی برای آحاد مردم فراهم شده که بعد از تایید اطلاعات در سامانه ثبت اطلاعات مردم می‌توانند با مراجعه به سایت نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی از اطلاعات مربوطه مطلع شوند.

دبیر نهاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۶۰۰ کسب و کار کوچک و بزرگ تاکنون در سامانه نهاد اقتصاد مقاومتی وارد شده که تعدادی مربوط به گناباد است، یادآورشد: این شهرستان در اجرای طرح‌های عمرانی عملکرد خوبی داشته است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز