برگزاری مجمع باشگاه خبرنگاران جمعیت هلال احمر

۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۱۷:۰۷:۴۵
کد خبر: ۹۲۹۴۳۶
برگزاری مجمع باشگاه خبرنگاران جمعیت هلال احمر
نخستین مجمع باشگاه خبرنگاران جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با حضور اعضای این مجمع در مشهد برگزار و با رای شماری از اصحاب رسانه و رابطان خبری هلال احمر، بنیامین یوسف زاده، مدیر خبرگزاری برنا در خراسان رضوی به عنوان یکی از اعضای این مجمع انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی روز پنجشنبه در نخستین مجمع باشگاه خبرنگاران جمعیت هلال احمر استان گفت: در مدیریت بحران همان گونه که پیش بینی صحیح مهم است اطلاع رسانی سریع و صحیح هم مهم است.

حجتعلی شایان فر افزود: هرجا بحران باشد به ابزار مدیریت آن یعنی رسانه هم نیاز است زیرا رسانه‌ها می توانند در جهت‌دهی افکار عمومی در مسیر بحران‌زایی و بحران‌زدایی نقش‌آفرین باشند.

وی ادامه داد: میزان حرفه‌ای بودن خبرنگاران در کم وکیف اطلاع رسانی بسیار مهم و نقش‌آفرین است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: اطلاع رسانی درست منجر به تقویت همبستگی، جلب مشارکت‌های مردمی، مشارکت مردم در حل بحران، کاهش اثرات بحران، توجیه و پذیرش بحران در جامعه و تلاش در جهت کمک به مدیریت آن می‌شود.

شایان فرافزود: نمی‌توان از وقوع حوادث جلوگیری کرد اما می‌توان اثرات آن را با آموزش و نیز اطلاع رسانی و مدیریت صحیح در زمان بروز حادثه کاهش داد که این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: کشور ژاپن برای کاهش آسیب و آماده سازی ساختار شهری خود به شکل میلیاردی هزینه و خود را در این زمینه مقاوم کرد که ما نیز با توجه به آسیب‌هایی مانند سیل و زلزله خود را در برابر بروز حوادث مقاوم می‌کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی نیز در این مجمع گفت: باشگاه خبرنگاران جمعیت هلال احمر طلیعه ای برای حضور سازماندهی شده رسانه‌ها و مطبوعات در پوشش اخبار حوادث و بحرانهاست.

مجتبی احمدی افزود: امید است با این تشکیلات از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و دانش رسانه به شکل مطلوب بهره برداری شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز