مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان:

ورود بخش خصوصی موجب تحول در بافت‌تاریخی گرگان(استرآباد) شده است

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۱۰:۲۸:۰۴
کد خبر: ۹۲۹۷۵۶
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به این که ورود بخش خصوصی موجب تحول در بافت‌تاریخی گرگان(استرآباد) شده است، گفت: 2خانه تاریخی در این بافت که به واحد های اقامتی و پذیرایی تبدیل شده است در سفر وزیر میراث فرهنگی افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا گلستان؛ ابراهیم کریمی با اشاره به ظرفیت‌های بافت تاریخی گرگان برای جذب گردشگر اظهارداشت: بافت تاریخی گرگان به عنوان اولین بافت کل کشور در سال 1310 به شماره 41 ثبت آثار ملی شد و این بدان معنی است که از همان ابتدا این بافت به عنوان یک اثر ارزشمند محسوب شده است.

وی با بیان اینکه بافت تاریخی گرگان پس از چندسال یکی از پایلوت‌های سرمایه‌گذاری برای جذب گردشگر شده است، بیان کرد: سیاست ما درباره بافت تاریخی، تملک ساختمان نیست و بهره مندی از توان بخش خصوصی یک از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی گلستان است.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان تصریح کرد: امروز با موجی از تقاضاها در بافت تاریخی گرگان مواجه هستیم. برخی از سرمایه‌گذاران بناهای تاریخی محدوده بافت را تملک و اقدام به مرمت آن کرده‌اند.

کریمی با اشاره به پروژه های قابل افتتاح در سفر دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی به گلستان گفت: خانه تاریخی رضا قلی نژاد با حجم سرمایه گذاری 30000 میلیون ریال و اشتغالزایی برای 15 نفر به واحد پذیرایی تبدیل و آماده بهره‌برداری است.

وی اضافه کرد: خانه تاریخی شفیعی نیز از دیگر پروژه‌های بافت تاریخی است که با 2000 میلیون ریال به واحد اقامتی تبدیل شده است و با 10 اتاق، 30 تخت و اشتغال 15 نفر در نیمه آذرماه با حضور دکتر مونسان افتتاح خواهد شد.

کریمی گفت: دستگاه‌‌های دیگری از جمله شهرداری، راه و شهرسازی نیز برای احیای بافت تاریخی گرگان پای کار آمده‌اند و جداره‌سازی و پیاده‌روسازی در این مناطق در حال انجام است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز