فرماندار مشهد:

۱۹ شعب انتخاباتی در مشهد تشکیل شده است

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۳:۱۱:۴۸
کد خبر: ۹۳۰۵۰۹
۱۹ شعب انتخاباتی در مشهد تشکیل شده است
فرماندار مشهد گفت : با توجه به بیانیه "گام دوم مقام معظم رهبری" شعار امسال مجلس شورای اسلامی قانونمداری، بی طرفی و انسجام ملی معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد رضا هاشمی معاون استانداری خراسان رضوی و فرماندار شهرستان مشهد در افتتاحیه ستاد انتخاباتی خراسان رضوی که صبح امروز در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شده بود افزود: از روز یکشنبه ۱۰ آذر همزمان با روز مجلس و شهادت آیت الله مدرس از ساعت ۸ صبح به صورت همزمان در سراسر کشور در فرمانداری ها شهرهای مختلف و وزارت کشور به مدت ۷ روز ثبت نام از نامزدهای انتخاباتی مجلس به عمل خواهد آمد.

وی در خصوص ثبت نام نامزدهای محلس خبرگان بیان کرد: در مجلس خبرگان رهبری به دلیل فوت آیت الله هاشمی شاهرودی انتخابات میان دوره ای خبرگان برگزار خواهد شد که ثبت نام از نامزدهای مجلس خبرگان رهبری به طور رسمی روز گذشته در سراسر کشور شروع شده و۱۵ لغایت ۲۱ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

فرماندار مشهد با اشاره به مدارک مورد نیاز نامزدهای انتخاباتی تصریح کرد: مدارک موردنیاز از سوی وزارت کشور در رسانه ها پیشتر اعلام شده و بنا بر ماده ۲۸ قانون اساسی کشور  حداقل سن نامزدها باید ۳۰ سال تمام باشد همچنین داشتن اصل گواهی مبنی بر قبول استهفاد و مشغول بودن در پست های دولتی که توسط وزارت کشور اعلام شده الزامی است و مطابق تبصره ۳ قانون اساسی هر دوره انتخابات مطابق یک دوره تحصیلی برای نمایندگان خواهد بود  

هاشمی اضافه کرد: ما اعتقاد داریم در کنار همه وظایف دستگاه وزارت کشور ابتدا امنییت و دوم برگزاری انتخابات از مهمترین ارکان کشور به شمار می آید و انتخابات ناموس سیاسی ماست.

فرماندار مشهد در خصوص تشکیل کمیته انتخاباتی در استان خراسان رضوی اظهار داشت: ۶ کمیته انتخاباتی در مشهد و سایر شهرستان ها پیش بینی کردیم و حوزه انتخاباتی شهر مشهد از ۱۵ مرکز به ۱۹ شعبه در مناطق مختلف ارتقا پیدا کرده است .

وی با اشاره به هیئت نظارت بر انتخابات تصریح کرد: طی تعاملاتی با هیئت نظارت استان و هیئت اجرایی ۳۰ نفر از اقشار مختلف و مورد اعتماد انتخاب شده اند .

هاشمی با بیان شعار امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: با توجه به بیانات مقام معظم  رهبری و بر اساس " گام دوم انقلاب" شعار امسال قانونمداری، بی طرفی، انسجام ملی انتخاب شده است . و امیدواریم بتوانیم بستر حضور مردم را در انتخابات گسترده ایجاد کنیم.

وی در سخنان خود اضافه کرد: از ۳۰ نفر هیئت نظارت بر انتخابات ۸ نفر عضو اصلی و ۵ نفر عضو علی البدل مشخص شده اند.

فرماندار مشهد با اشاره به حوادث اخیر آبان ماه بیان کرد: در ایام دهه آخر صفر ۵ میلیون زائر به مشهد سفر کردند و در امنییت کامل به سر بردند و همچنین در اغتشاشات اخیر مشهد هیچ گونه خسارتی نداشت و به عنوان امن ترین شهر ایران شناخته شد که تمامی اینها از برکات وجود امام رضا(ع) است و امیدواریم با آماده کردن بستر فضای انتخاباتی ، انتخابات آبرومندانه برگزار کنیم.

 

نظر شما