رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح کرد :

۲۴۶۰ میلیارد تومان سهم خراسان رضوی از مجموع اعتبارات

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۲۰:۱۰:۳۱
کد خبر: ۹۳۰۷۰۵
۲۴۶۰ میلیارد تومان سهم خراسان رضوی از مجموع اعتبارات
رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان سهم خراسان رضوی از ردیف اعتبارات کشوری گفت: سهم بودجه عمرانی استان خراسان رضوی ۲۴۶۰ میلیارد در سال ۹۸ بوده که نسبت به اعتبارات ۴۱/۸ درصد محقق شده و تقریبا از این اعتبارات ۳۰ درصد عقب افتادگی داریم.

 به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر  در نشست خبری به مناسبت روز ملی مجلس شورای اسلامی و شهادت آیت الله مدرس افزود: نماینده مجلس باید حرف مردم را بشنود و در جهت پیگیری نیازهای ملت زبان گویا داشته باشد اما متاسفانه امروزه نمایندگان مجلس موج سواری می کنند و هرکجا به نفعشان است از دولت حمایت می کنند و آنجا که به نفعشان نیست شعار علیه دولت می دهند.

پژمانفر در خصوص جایگاه مجلس اظهار داشت : اگر بخواهیم مجلس جایگاه خودش را حفظ کند بدون ارتباط با مردم موثر نیست ، مجلس باید در راس امور باشد اما امروزه این قدرت در مجلس وجود ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان خاطر نشان کرد: مقصر اصلی اغتشاشات اخیر دولت و رئیس مجلس بودند که اجازه ندادند مجلس شورای اسلامی زبان ملت باشد و تا زمانیکه مردم نتوانند خواسته های خود را از طریق مجلس پیگیری کنند از راه های غیر قانونی وارد می شوند.

وی در خصوص تخصیص اعتبارات نفت وگاز تصریح کرد: از این مقدار اعتبار تنها ۳ درصد اعتبار در سال جاری سهم خراسان رضوی بوده است .

از ۱۰۰ میلیارد پیش بینی بودجه حاشیه شهر مشهد چیزی به آن تعلق نگرفته

رییس مجمع نمایندگان با اشاره به پروژه های حاشیه شهر مشهد ادامه داد: متاسفانه علی رغم مشکلات حاشیه شهر مشهد ۱۰۰ میلیارد تومان ردیف بودجه برای این کلان شهر در مجلس  پیش بینی کرده بودیم اما دولت چیزی از این بودجه به استان ما نداده است.

پژمانفر در خصوص ردیف بودجه های اعتباری در حوزه زیارت بیان کرد:   باتوجه به ویژگی های مذهبی شهر مشهد حوزه زیارت اهمییت بسیار زیادی دارد اما امیدی به اینکه دولت ریالی برای این حوزه پرداخت کند نداریم.

وی باتوجه به عدم زیرساخت های لازم در بیمارستان های رضوی و قائم مطرح کرد: در این بیمارستان ها تخت خالی نداریم و بسیاری از بیماران در راهرو می خوابند و این در حالیست که  ۳۴ درصد زائرین از ظرفیت های بهداشت و درمانی شهر مشهد استفاده می کنند پس بنابراین باید در حوزه سلامت و زیارت خدمات به مردم ارائه کنیم.

پژمانفر در ادامه گفت: آستان قدس متولی حوزه زیارت در تمام کشور نیست و این ارگان فقط خدمت رسانی در شهر مشهد را برعهده دارد وباید در حوزه گردشگری زیارت ردیف بودجه ای داشته باشیم.

باید پروژه پدیده به بورس تبدیل شود

پژمانفر با تاکید بر پرونده پدیده افزود: یکی از مهمترین  پرونده های مالی مشهد شرکت پدیده بود که با پیگیری های انجام شده پرونده راکت به دادگاه منتقل شد و اگر این روند بیشتر متوقف می شد بعضی ها طلبکارتر می شدند و بانک ها از این قضیه سود بیشتری می بردند .

وی ادامه داد: انتظار داریم مسئولین از وعده های بی خود پرهیز کنند و پروژه پدیده به بورس تبدیل شود .

نماینده مردم مشهد وکلات در پایان با اشاره به آب مشهد گفت : با پیگیری های انجام شده از سوی وزیر نیرو ۶۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای حل معضل آب مشهد اعتبار اختصاص یافته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز