استاندار اردبیل:

عملیات اجرایی اتصال ریلی در شهرستان پارس آباد به زودی آغاز می‌شود

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۱:۴۵:۴۵
کد خبر: ۹۳۰۹۳۳
عملیات اجرایی اتصال ریلی در شهرستان پارس آباد به زودی آغاز می‌شود
استاندار اردبیل گفت: عملیات اجرایی اتصال ریلی در شهرستان پارس آباد به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش برنا،اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل افزود: با تفاهم نامه‌ای که با کشور آذربایجان منعقد شده، عملیات اجرایی اتصال ریلی در شهرستان پارس آباد به زودی آغاز می‌شود.

او افزود: محصولات گلخانه‌ای شهرستان پارس آباد به کشور‌های آسیای میانه و روسیه صادر می‌شود و همچنین ورود این محصولات به بازار کشور بر تنظیم قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد.

استاندار اردبیل ادامه داد: زیرساخت‌های اساسی از قبیل برق، گاز و راه سازی با هدف تسریع در اجرای پروژه و راه اندازی به موقع طرح‌ها جز اولویت اصلی دولت است.

بهنام جو اظهار کرد: باید در کنار این پتانسیل عظیم که در دشت مغان واقع شده، واحد‌های تولیدی و صنایع تبدیلی نیز ایجاد شود.

او همچنین گفت: در شهرک گلخانه‌ای مغان بیش از هزار نفر بصورت مستقیم مشغول بکار می‌شوند یعنی برای هر هکتار ۷ نفر شاغل می‌شوند.

استاندار اردبیل افزود: به منظور کاهش بیکاری در منطقه حدود ۴۰۰هکتار از اراضی شهرک گلخانه‌ای زون یک به متقاضیان و سرمایه گذاران دارای اهلیت واگذار شده است.

بهنام جو اضافه کرد: شهرک کشاورزی به مساحت هزار و ۵۰۰ هکتار در ۸ زون طراحی شده و ۱۱۰هکتار نیز در حال اجراست و به زودی ۲۰ هکتار نیز واگذار می‌شود.

او بیان کرد: در واگذاری اراضی کسانی که دارای سرمایه بیشتر بوده و دغدغه تسهیلات از بانک‌ها ندارند باید در اولویت قرار گیرند.

استاندار اردبیل افزود: با وضعیتی که در بخش کشاورزی حاکم است باید همه کشاورزان توجیه شوند تا از زمینی با وسعت کمتر محصولات استراتژیک بیشتری بهره‌مند شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز